Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:32:11 GMT

واکنش دمشق به درگیری‌های «قسد» و «داعش»

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۹۵۷

واکنش دمشق به درگیری‌های «قسد» و «داعش»

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقداماتی که نیرو‌های اشغالگر آمریکا و شبه نظامیان (قسد) در الحسکه (شمال سوریه) انجام می‌دهند، جنایات جنگی به شمار می‌رود.

وزارت خارجه سوریه این اقدامات را که منجر به آواره شدن هزاران نفر از اهالی استان الحسکه شده است، محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد: سوریه در این بیانیه خود، مجددا اقدامات نظامیان اشغالگر را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری در استان الحسکه و افزایش رنج آن‌ها شد، محکوم کرد و خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه، نیرو‌های ترکیه از شمال غرب سوریه شد.

وزارتخانه یاد شده در پایان بیانیه خود از سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل خواستار حمایت از هزاران خانواده سوری شد که به دلیل درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر تروریستی داعش در الحسکه، مجبور شدند در شرایط آب‌وهوایی سخت از محل زندگی خود فرار کنند و آواره شوند.

سانا دیروز (پنجشنبه) گزارش داد که دو خودروی بمب‌گذاری شده پشت سر هم پس از برخورد با در‌های زندان دوم «الصناعیه» در الحسکه منفجر شدند و به دنبال آن صدای تیراندازی شدید در داخل زندان شنیده شد و تروریست‌های داعش سعی کردند از این زندان فرار کنند.

خبرگزاری سوریه افزود: جنگنده‌های اشغالگران آمریکایی به شدت در آسمان الحسکه و در ارتفاعات پایین در بالای زندان «الصناعیه» به پرواز در آمدند و منور پرتاب کردند.

به نوشته رسانه‌های سوریه این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که بر مناطق پرجمعیت الحکسه سیطره یافته بود (در مارس ۲۰۱۹)، است.

درگیری‌ها در حوالی زندان «غویران» استان الحسکه بین نیرو‌های داعش و نیرو‌های دمکراتیک کرد سوریه (قسد) که از روز پنجشنبه آغاز شده است، همچنان برای سومین روز متوالی تحت حمایت ائتلاف آمریکا ادامه دارد و زندان «غویران» همچنان تحت کنترل داعش است.

منابع خبری گزارش دادند که تعداد کشته شدگان زندان غویران در الحسکه سوریه به ۷۸ تن رسید که ۴۵ تن از آن‌ها از اعضای داعش هستند.

از سوی دیگر، «رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به اسکای نیوز گفت که ۱۵۰ عنصر داعشی از زندان فرار کردند که ۱۳۰ نفر از آن‌ها دستگیر شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه دیده بان حقوق بشر سوریه الحسکه زندان غویران قسد داعش مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر مزاحمان نوامیس نازی‌آباد؛ درگیری خونین با مغازه‌داران معترض!

سه مزاحم ناموس که در محله نازی آباد با استفاده از سلاح سر (قمه) ضمن شرارت با ۲ مرد درگیر و آن‌ها  روانه بیمارستان کرده بودند، دستگیر شدند و صبح سه شنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) صحنه این درگیری در حضور مردم بازسازی شد.   بامداد ۳۱ فروردین امسال سه مرد سوار بر خودرو در خیابان مدائن نازی آباد به یک مادر و دختر هتک حرمت کردند که این کار با واکنش پسر ۱۲ ساله خانواده همراه می‌شود. پس از این اتفاق یکی از سه مرد از خودرو پیاده شده و با قمه به سمت خانواده مذکور حمله می‌کند که با واکنش ۲ مغازه دار منطقه مواجه می‌شود و در نهایت سه شرور هتاک با قمه به مغازه داران مدافع مادر و دختر حمله کرده و هر ۲ نفر را راهی بیمارستان می‌کنند.        

دیگر خبرها

  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • بازسازی صحنه درگیری مزاحمین نوامیس در محله نازی آباد (عکس)
  • واکنش توهین‌آمیز چیلاورت به مرگ منوتی
  • تصاویر مزاحمان نوامیس نازی‌آباد؛ درگیری خونین با مغازه‌داران معترض!
  • واکنش بازیکن ذوب‌آهن به درگیری با حامدی‌فر
  • واکنش حامدی فر به درگیری با بازیکن ذوب آهن+فیلم
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه