Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:07:26 GMT

وجود ۱۶ محله پر آسیب در شیراز

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۷۱۹

وجود ۱۶ محله پر آسیب در شیراز

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در نشست خبری گفت: تا قبل از شروع دهه فجر معتادان متجاهر استان جمع آوری می‌شوند.

سلیمان کرمی گفت: با ابلاغ مصوبه و تکلیف‌های قانونی طرح و آغاز آن در ابتدای دی ماه، طرح شروع شد و قرار است با اجرای این طرح ۵۰ درصد هزینه از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ۵۰ درصد از ظرفیت‌های استانی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تا ابتدای دهه فجر یعنی ۱۰ بهمن همه معتادان متهاجر در کل استان فارس در تمام مناطق در این طرح جمع آوری خواهند شد و در مراکز مشخص شده توسط بهزیستی ساماندهی شده و مسیر درمان را طی کنند.

کرمی با اشاره به بومی سازی شده این طرح در فارس، گفت: تعداد این معتادان بیش از ۲ هزار نفر برآرود شده و معتادان متجاهر غیر بومی که بیش از ۳۰۰ نفر هستند به استان خود برگردانده می‌شوند.

او با بیان اینکه مرحله نخست جمع آوری معتادان است، گفت: در مرحله بعد یک دوره سه ماهه درمان است و مرحله بعد ایجاد اشتغال بوده و از انجا که این یک طرح یک ساله است که از ابتدای دی ماه آغاز شده هدف ما تمدید مدت زمان نگهداری معتادان یادشده در کمپ ماده ۱۶ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: در طرح فعلی یک هزار و ۵۷۸ نفر شرکت داده شده اند و هدف ساماندهی تمام معتادان متجاهر استان فارس است، البته امار‌ها در باره تعداد معتادان متجاهر گاهی از سوی ارگان‌های مختلف متفاوت است.

کرمی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی در دسترس نیست، گفت: این ساماندهی با همکاری تمام دستگاه‌ها تحت یک قرارگاه انجام خواهد شد و در این طرح از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، امنیتی و ... بهره خواهیم برد والبته این باید یک مطالبه عمومی باشد.

او با بیان اینکه در محله‌ای اگر نیاز به استقرار باشد، مستقر خواهیم شد، گفت: در بحث خرده فروشی‌ها و دیگر موارد گاهی خلا قانونی وجود دارد مثلاً خرده فروش‌ها بعد از مدت کوتاهی آزاد شده و کار خود را ادامه می‌دهندو به نظر می‌رسد باید برخورد‌های بازدارنده تری در نظر گرفته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به وجود ۱۶ محله پر آسیب در شیراز، گفت: تکالیفی برای دستگاه‌ها و نهادها در قالب یک قرارگاه برای ساماندهی این محلات مشخص شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای مبارزه با مواد مخدر محله پرآسیب شیراز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز