Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - احمد فعله گری امروز در جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان گفت: بارش برف و سرمای شدید طی روز‌های گذشته که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده است، مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان حداقل تا ۳۰ درصد با افزایش روبرو کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان می گوید: مشترکین استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: طی یک هفته گذشته به طور میانگین مصرف گاز شهروندان استان کردستان با توجه به برودت هوا از ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه تامین گاز طبیعی برای منازل مسکونی در اولویت شرکت گاز استان قرار دارد، گفت: بیشترین میزان مصرف در مدت ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب سنندج ۴ میلیون و پنج هزار متر مکعب، سقز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب، مریوان ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار، شهرستان بانه ۱ میلیون و شهرستان قروه ۹۰۰ هزار متر مکعب گازطبیعی مصرف شده است و مابقی مصارف در سایر شهرستان‌های استان کردستان بوده است.

فعله گری می گوید: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی کردستان مبنی بر استقرار توده هوای سرد تا اواسط هفته، به شهروندان توصیه می‌شود ضمن رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز موارد صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

او می گوید: رعایت چند راهکار ساده می‌تواند مانند رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، تنظیم درجه پکیج روی ۵۰ الی ۵۵، بستن دریچه‌های کولر که باعث هدر رفت بسیار زیاد انرژی می‌شود، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها، بستن درب اتاق‌های بدون استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر ترموسات می تواند  میزان مصرف گاز را در حد بسیار مطلوبی کاهش دهد.

فعله گری مدیر عامل شرکت استان کردستان در پایان از کلیه نیرو‌های عملیاتی که در جریان بارش‌های اخیر با تلاش مضاعف و چندین برابری از خدشه وارد شدن به خدمات و تامین انرژی برای مشترکین عزیز استان جلوگیری و مانع قطع گازشده اند، تشکر کرد و افزود: در چند روز اخیر در حالیکه بارش‌های فراوان و سرمای ۳۰ درجه زیر صفر در چند نقطه استان حاکم بود نیروی‌های امداد در شهر‌ها و گازبان‌ها در روستا‌ها در زیر بارش برف و سرمای شدید دست از تلاش دست برنداشته و در هر نقطه‌ای از استان مشکلی برای مشترکین پیش می‌آمد فورا حاضر و آن را رفع می‌نمودند تا خللی در ارائه خدمات بوجود نیاید و در بعضی مناطق که هیچگونه وسیله نقلیه قادر به حرکت نبود با پای پیاده وظایف خود را انجام می‌دادند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف گاز گاز طبیعی سرمای شدید هزار متر مکعب شرکت گاز مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه شهریاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته که رتبه دوم را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه های ترددشمار، طی سال گذشته ۲۵ میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذر ماه بوده است.

وی در خصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سال جاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و ۳۸۰ هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب ۱۱ درصد و ۸ درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

کد خبر 6093852

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت