Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک جهانی از قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید شرکت طراح بازی اکتیویژن بلیزارد به عنوان اختصاص سوال برانگیز سرمایه در شرایطی که کشورهای فقیر برای پرداخت بدهی و مبارزه با کووید ۱۹ و فقر به تقلا افتاده اند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دیوید مالپس در رویداد مجازی موسسه امور اقتصاد بین الملل پاترسون گفت: سرمایه بیشتری باید به کشورهای فقیر وارد شود اما جریان سرمایه با سیاستهای پولی آسان در کشورهای توسعه یافته مختل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از بزرگی قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت متحیر شده است. رقم این قرارداد بزرگتر از ۲۳.۵ میلیارد دلار کمک نقدی بود که کشورهای ثروتمند در دسامبر موافقت کردند به انجمن توسعه بین الملل اختصاص دهند که صندوق بانک جهانی برای کشورهای فقیر است و برای مدت سه سال آینده، به حدود هشت میلیارد دلار در سال می رسد.

مالپس درباره قرارداد مایکروسافت گفت: باید فکر کنید. یک لحظه صبر کنید. آیا این بهترین تخصیص سرمایه است. این سرمایه به بازار اوراق قرضه می رود. همان طور که می دانید، میزان عظیمی از سرمایه به بازار اوراق قرضه می رود.

بخش بسیار کوچکی از دنیای در حال توسه به چنین تامین مالی اوراق قرضه دسترسی دارد در حالی که سرمایه زیادی در کشورهای توسعه یافته می ماند؛ به خصوص در داراییهای ذخیره بانک مرکزی برای حمایت از خرید اوراق قرضه بلندمدت استفاده می شود.

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت درباره اظهارات رئیس بانک جهانی اظهارنظر نکرد. قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید این ناشر بازی ویدیویی، بزرگترین قرارداد خرید یک شرکت فناوری از سال ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می شود. مایکروسافت به جای استفاده از سهام ارزشمندش، پول سهامداران شرکت اکتیویژن بلیزارد را به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. این رقم سنگین است اما مایکروسافت از عهده پرداخت آن بر می‌آید. این شرکت تا ۳۰ سپتامبر، ۱۳۰ میلیارد دلاری نقدینگی داشت و ۸۵ درصد آن در قالب سرمایه گذاریهای کوتاه مدت بود. قیمت خرید مایکروسافت ۴۵ درصد بیشتر از قیمت نهایی سهام اکتیویژن بلیزارد تا جمعه هفته پیش بود اما سرمایه گذاران این شرکت نگرانی از این بابت نداشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایکروسافت بانک جهانی اکتیویژن بلیزارد میلیارد دلاری بانک جهانی اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد

دکتر اولادی رئیس بیمارستان رازی قائم شهر گفت: این دستگاه ام. آر. آی پیشرفته با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق بانک جهانی تهیه شده است.

او افزود دستگاه ام. آر. آی پیشرفته، جدیدیدترین و به روز‌ترین دستگاه ام. آر. آی بدون نیاز به " گاز هلیوم " دوره‌ای است که از سوی بانک جهانی به بیمارستان رازی قائم شهر اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر، نداشتن محدویت وزنی برای بیماران خاص سنگین وزن درانجام ام. آر. آی و بی نیازی این دستگاه به گاز هلیوم با فناوری جدید و بهره مندی ازکیفیت تصویر بالا رااز مزیت‌های این دستگاه پیشرفته نسبت به دستگاه‌های مشابه ام. آر. آی اعلام کرد.

دکتر اولادی، قیمت دستگاه ام. آر. آی پیشرفته نصب شده در بیمارستان رازی قائم شهر را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ازمحل اعتبارات بانک جهانی در دوره کرونا تامین و به این مرکز درمانی اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر ادامه داد: هزینه نگهداری این دستگاه به دلیل عدم لزوم خرید گازهلیوم، پائین‌تر ازدیگر دستگاه‌های مشابه و کیفیت تصاویر آن هم با توجه به پیشرفته بودن بسیار بالاا ست وبا این فناوری برتر، شاهد رشد کیفی خدمات‌رسانی پاراکلینیک به بیماران در بیمارستان رازی قائم شهرخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده