Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:29:55 GMT

تصمیم وزارت ورزش برای حذف بانوان از المپیاد شنا

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۴۷۹۴

تصمیم وزارت ورزش برای حذف بانوان از المپیاد شنا

ایسنا/البرز نائب رئیس هیأت شنا استان البرز گفت: امسال بر اساس تصمیمی که از طرف وزارت ورزش گرفته شده است، بانوان از مسابقات المپیاد شنا کنار گذاشته شده‌اند.

میترا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت های شنای بانوان البرز گفت:  بانوان استان البرز از لحاظ شنا همیشه در بین سه استان اول هستند و ورزشکاران  خوبی  در رده‌های سنی مختلف داریم که رکوردهای خیلی خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از کنار گذاشته شدن بانوان از المپیاد شنا تصریح کرد:  امسال بر اساس تصمیمی که از طرف وزارت ورزش گرفته شده است، بانوان از مسابقات المپیاد شنا کنار گذاشته شده‌اند، در حالی که بانوان در المپیاد باقی رشته‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات در استعداد یابی بسیار موثر است، تصریح کرد: در گذشته این المپیاد برای بانوان نیز برگزار می‌شد و از البرز مقام‌های خوبی کسب شده و رنکینگ البرز در کشور بالا است.

وی ادامه داد: شنا ورزش بسیار سختی است که باید سال‌ها برای آن وقت گذاشت و مهارت، تکنیک، استقامت و قدرت خوبی می‌خواهد و حتی از لحاظ ژنتیکی هم برای رسیدن به قهرمانی استعداد لازم دارد و رشته گرانی است. اما نه تنها حمایت مالی از بانوان شنا وجود ندارد بلکه چنین سنگ اندازی‌هایی هم وجود دارد.

وی به نبود انگیزه کافی برای این ورزش در دختران اشاره کرد و گفت: در درجه اول تعداد مسابقات کم است و برای دختران مسابقاتی چون جایزه بزرگ برگزار نمی‌شود و انگیزه دختران برای این ورزش کاهش می یابد. مسابقات قهرمان کشوری هم کم برگزار می‌شود و بودجه آن باید از سمت هیئت‌ها و خانواده‌ها تأمین شود که انجام نمی‌شود.  این مسابقه تنها سالی یک بار برای گروه‌های سنی بالا برگزار می‌شود ولی برای گروه‌های سنی پایین‌تر مسابقات در قالب جام برگزار می‌شود که از صفر تا صد هزینه را باید خانواده‌ها پرداخت کنند؛ حتی مربی و سرپرست هم باید هزینه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از طرفی کیفیت خوابگاه‌ها و خدمات مسابقات بسیار پایین است و روز به روز وضعیت برگزاری مسابقات بدتر می‌شود. در گذشته مسابقات لیگ بانوان برگزار می‌شد و رشد خوبی در شنای بانوان وجود داشت ولی از سال ۸۴ دیگر این مسابقات برگزار نمی شود و شرایط به مراتب بدتر شده است.

 عزیزی با اشاره به تاثیرات شرایط اقتصادی بر ورزش شنا اظهارکرد: شرایط اقتصادی تاثیرات بسیاری بر ورزش گذاشته است و حامیان مالی نیز به استقبال از ورزش نمی‌پردازند.

به گفته عزیزی انگیزه بانوان برای ورزش شنا بسیار کم شده است و اکثر قریب به اتفاق دختران شنا را در ۱۴ سالگی کنار می‌گذارند. برخی از بانوان نخبه ورزشکار شنا هم برای ادامه فعالیت به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی وزارت ورزش هیات شنا استان البرز المپیاد شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موارد عجیب بازی پرسپولیس و سپاهان، برخورد ناشایست گروهی از تماشاگران منتسب به تیم میهمان با هواداران مستقر در جایگاه زنان بود.

درویش در این خصوص می‌گوید: البته همه جای دنیا این محکوم است. آنها چه قدرتی دارند که میهمان هستند و میزبان را مورد حرف‌های رکیک قرار می‌دهند؟

وی افزود: من از مسئولان امنیتی هم پرسیدم و فهمیدم اولین نارنجک از سوی هواداران آنها بود. امیدوارم یک فضایی ایجاد شود که حداقل احترام را فراموش نکنیم. فضای ورزش همیشه جایی است که احترام خط مقدم است.

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان