Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@14:38:28 GMT

روش تهیه 2 نوشیدنی موثر ضد التهاب

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۴۸۷۶

روش تهیه 2 نوشیدنی موثر ضد التهاب

عصر ایران - طی چند سال گذشته، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که التهاب با انواع بیماری ها و مشکلات سلامتی در ارتباط است و گاها می تواند به تشدید وخامت اوضاع نیز منجر شود. مواردی مانند بثورات پوستی، اختلالات گوارشی، سردرد و میگرن، مه مغزی، خستگی و موارد دیگر را اغلب می‌ توان به التهاب نسبت داد. یافته های کامل اینگونه پژوهش ها از طریق مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید متعجب شوید اما مصرف یک سری مواد غذایی به رفع این علائم کمک می کند. در این میان دستور العمل های مختلفی هم برای تهیه اسموتی های ضد التهاب وجود دارد و مشخص شده که کاملا موثر هستند. اسموتی یا نرم‌ نوش نوعی نوشیدنی مخلوط‌ شده است که از میوه تازه تهیه می‌شود و در برخی موارد خاص شکلات یا کره بادام زمینی هم دارد. علاوه بر میوه بسیاری از اسموتی‌ ها دارای یخ خرد شده، میوه یخ‌ زده، عسل و یا شربت نیز هستند.

اگر لیست غذاهایی که باعث التهاب می شوند را بدانید، چندان شگفت زده نخواهید شد چرا که با بسیاری از آنها آشنا هستید: گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده و کنسرو شده، سوسیس، لبنیات، گلوتن و آرد، نشاسته، شکر تصفیه شده و البته مواد نگه‌ دارنده. اگر مستعد التهاب هستید، این موارد حتی می توانند علائم شما را بدتر کنند.

همانطور که گفته شد، دستورالعمل هایی مخصوص تهیه اسموتی های متنوع وجود دارند که می توانند به بدن در راستای مبارزه با التهاب کمک کنند. اسموتی گشنیز و موز و اسموتی آناناس و زنجبیل از جمله همین ترکیبات جادویی هستند.

اسموتی گشنیز و موز

گشنیز از جمله آن چیزهایی است که یا دوستش دارید و یا از آن متنفر هستید. البته برای سلامتی خودتان هم که شده بهتر است با آن رابطه خوبی داشته باشید. به بیان دیگر در مورد گشنیز روی هر طرف ترازو هم که قرار بگیرد، انکار مزایای سلامتی آن سخت خواهد بود.

این قهرمان سبز رنگ به بدن کمک می کند تا از خود را از شر فلزات سنگین خلاص کند. گشنیز همچنین منبع خوبی از ویتامین K است که به گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون یاری می رساند. طعم آن نیز عالی است، به خصوص که در یک اسموتی با مواد خوشمزه و مفید دیگر ترکیب شود.

لازم به ذکر است که به منظور شیرین کردن این اسموتی به جای استفاده از شکر که خود ترکیبی التهاب زا است، تنها کافیست 1.5 عدد موز به مخلوط کن اضافه کنید. اسموتی گشنیز همچنین می تواند حاوی زنجبیل نیز باشد که برای عملکرد بهتر شکم، تقویت سیستم ایمنی، تهوع صبحگاهی و مقابله با التهاب مفید است.

برای تهیه یک لیوان اسموتی گشنیز تازه به موارد زیر توجه کنید. البته بسته به میل خود می توانید از ترکیبات اضافه مانند اسفناج و زنجبیل نیز استفاده و یا آنها را به کلی حذف کنید:

- ¾ فنجان اسفناج تازه

- ¼ فنجان گشنیز تازه

- 1 فنجان آب

- 1.5 عدد موز

- ½ لیموترش (پوست کنده)

- ریشه زنجبیل (تازه)

- پودر پروتئین (اختیاری به خصوص برای ورزشکاران)

اسفناج، گشنیز و آب را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

سپس بقیه افزودنی ها را به همراه یخ اضافه و دوباره مخلوط کنید. اسموتی گشنیز ضد التهابی شما ظرف مدت زمان کوتاهی آماده است.

اسموتی آناناس زنجبیل

این اسموتی گیاهی با اجزای اصلی زنجبیل و آناناس و میوه ها و سبزیجات اضافه که منبع خوبی از ویتامین C هستند، برای مهار التهاب و درد عضلانی ناشی از ورزش ترکیبی فوق العاده است. متخصصین تغذیه این دستورالعمل را یکی از بهترین اسموتی ها برای پاکسازی بدن، مقابله با التهاب و شفاف سازی پوست عنوان کرده اند که در دراز مدت برای بدن معجزه خواهد کرد.

یکی از بهترین موادی که می توان به این اسموتی انرژی زا اضافه کرد، کلم پیچ است. کلم پیچ یکی از مغذی ترین منابع غذایی با دسترسی آسان است. یک فنجان از این گیاه تنها 33 کالری دارد و با در اختیار داشتن فیبر، ترکیبات آنتی اکسیدانی و مواد مغذی ضد التهابی برای بدن کاملا شفابخش است.

اما باز هم یک دلیل دیگر برای دوست داشتن کلم پیچ می خواهید؟ اسیدهای چرب امگا 3 و محتوای ویتامین C اين کلم برای مهار التهاب فوق العاده هستند.

به منظور تهیه اسموتی آناناس و زنجبیل دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

- 1 فنجان کلم پیچ تازه

- 1 عدد پرتقال (پوست کنده شده)

- ریشه زنجبیل (تازه)

- 1 فنجان شیر بادام

- ½ فنجان آناناس (یخ زده)

- ½ فنجان توت فرنگی (یخ زده)

- 1 قاشق غذاخوری دانه چیا

کلم پیچ، زنجبیل، پرتقال و شیر بادام را به مخلوط کن اضافه کنید.

با سرعت بالا هم بزنید تا همه تکه های برگ دار از بین بروند و یک قوام اسموتی بدست آید.

سپس آناناس، توت فرنگی و دانه چیا را اضافه و مجددا مخلوط کنید.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ضد التهاب کلم پیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است

سبزی کلم بروکلی برای سلامتی، تغذیه و طعم دلپذیر، جایگاه ویژه ای در میان تمام غذاهای سالم دارد و می‌توان به صورت خام، تفت داده شده و بخارپز مصرف نمود اما کالری آن چه مقدار است؟

آیا نگران اضافه وزن خود شده اید؟! آیا از نگاه به آینه لذتی نمی برید و به دنبال رژیم لاغری برای افزایش سوخت و ساز بدن خود هستید، پس نگران نباشید چرا که کالری کلم بروکلی پایین بوده و می توانید از این گونه سبزیجات محبوب و پر خاصیت کمک بگیرید. ترکیبات غنی کلم بروکلی به عنوان خوراکی های سالم و مفید در تمام دنیا به شهرت رسیده اند.

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی فراوانی چون فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم است به گونه ای که سطح پروتئین آن نیز به نسبت بسیاری از سبزیجات دیگر بیشتر است. فاقد چربی بوده و عموما ۹۰ درصد از این سبزی تشکیل شده از آب است. حتی می توان این سبزی را به فرم طبخی خام، پخته، آب پز و بخار پز شده مصرف کرد اگرچه با تحقیقات زیاد تعیین شده است که بخار پز کردن مزایای بیشتری برای سلامتی افراد به دنبال دارد.

ارزش غذایی کلم بروکلی خام چگونه است؟

از جمله مواد مغذی باارزش موجود در یک فنجان (۹۱ گرم) کلم بروکلی خام به صورت زیر می باشد:

بروکلی خام ۹۱ گرم مقدار

کالری:۳۱

پروتئین:۲.۵ گرم

کربوهیدرات:۶ گرم

قند:۱.۵ گرم

فیبر:۲.۴ گرم

چربی:۰.۴ گرم

کالری کلم بروکلی چه مقدار است؟

کلم بروکلی از جمله مواد غذایی و دسته ای از سبزیجات به شمار می آید که کالری بسیار ناچیز دارد.

کالری کلم بروکلی خام (۱۰۰ گرم): ۳۴

کالری کلم بروکلی پخته آب پز (۱۰۰ گرم): ۳۵

کالری کلم بروکلی بخار پز (۱۰۰ گرم): ۷۴.۱

کربوهیدرات کلم بروکلی چه میزان است؟

عموما کربوهیدرات های موجود در کلم بروکلی که به شکل فیبر و قند می باشند که حدود ۷ درصد وزن این سبزی را ایجاد کرده اند.

کلم بروکلی از جمله خوراکی های کم کربوهیدرات دار محسوب شده و در هر فنجان کلم بروکلی خام تنها ۳.۵ گرم کربوهیدرات با قابلیت هضم وجود دارد.

قند کلم بروکلی چه اندازه ای است؟

باید گفت که قندهای موجود در کلم بروکلی به شکل فروکتوز، گلوکز، ساکارز و مقادیر کمی لاکتوز و مالتوز می باشد که هر فنجان بروکلی خام سرشار از ۱.۵ گرم قند است.

فیبر کلم بروکلی مقدار است؟

یک فنجان از کلم بروکلی خام سرشار ۲.۴ گرم فیبر است که کاملا مقدار مناسبی می باشد و چرا که مابین ۵ تا ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن را با کمک مواد مغذی باارزش خود برطرف می نماید.

درصد پروتئین موجود در کلم بروکلی چقدر است؟

کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی که از نظر پروتئین در سطح نسبتا بالایی قرار گرفته و ۲۹ درصد وزن خشک آن را پروتئین تشکیل داده است.

اگرچه به دلیل آب فراوان موجود در کلم بروکلی ، در یک فنجان آن تنها ۲.۵ گرم پروتئین وجود دارد.

درصد شاخصی گلیسمی بروکلی چگونه است؟

کلم بروکلی از جمله خوراکی های با شاخص گلیسمی بسیار پایین (حدود ۱۰) به شمار می آید.

ارزش غذایی کلم بروکلی پخته آب پز چه مقدار است؟

مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم کلم بروکلی آب پز بدون نمک به صورت زیر می باشد:

بروکلی آب پز (۱۰۰ گرم)مقدار

کالری۳۵

پروتئین۲.۴ گرم

کربوهیدرات۷.۲ گرم

قند۱.۴ گرم

فیبر۳.۳ گرم

چربی۰.۴ گرم

ارزش غذایی کلم بروکلی بخار پز چه مقدار است؟

برخی مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم کلم بروکلی بخارپز به صورت زیر می باشد:

بروکلی بخار پز (۱۰۰ گرم)مقدار

کالری۷۴.۱

پروتئین۲.۷ گرم

کربوهیدرات۶.۳ گرم

قند۱.۶ گرم

فیبر۲.۴ گرم

چربی۵.۱ گرم

کلم بروکلی حاوی چه انواعی از ویتامین و مواد معدنی می باشد؟

ویتامین C:

یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان های سلامت بخش برای بدن ویتامین Cمی باشد چرا که مصرف یک فنجان بروکلی خام می تواند ۱۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن یک فرد را برطرف کند.

ویتامین K۱:

جالب است بدانید که سبزی بروکلی نیز همچون دیگر سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از ویتامین K۱ است که برای لخته شدن خون بسیار اهمیت بر انگیز بوده و به تقویت استخوان ها کمک می کند.

فولات:

فولات یا همان ویتامین B۹ برای سلامت خانم های باردار و جنین گزینه بسیار مهمی است چرا که هر فنجان کلم بروکلی خام ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن فرد را تامین می کند.

پتاسیم:

از جمله مواد معدنی باارزش برای سلامتی، فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی پتاسیم می باشد چرا که هر فنجان بروکلی خام سرشار از ۲۸۷.۶ میلی گرم از ماده پتاسیم می باشد.

منگنز:

منگنز عنصری است که در تمام غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات به فراوانی وجود دارد چرا که هر فنجان کلم بروکلی خام ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن یک فرد مصرف کننده را برطرف می کند.

آهن:

از مواد معدنی ضروری بدن که نقش مهمی در انتقال اکسیژن به گلبول های قرمز دارد می توان به عنصر آهن اشاره کرد چرا که هر فنجان کلم بروکلی خام ۹ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

سولفورافان:

از اصلی ترین و فراوان ترین ترکیبات گیاهی موجود در کلم بروکلی می توان به سولفورافان اشاره کرد چرا که از بدن هر فرد در برابر انواع مختلف سرطان محافظت می کند.

ایندول ۳ کاربینول:

ماده ای مغذی منحصر به فرد که در انواع سبزیجات چلیپایی یافت می شود و به خوبی با بیماری سرطان مبارزه می کند.

کارتنوئیدها:

سبزی کلم بروکلی سرشار از کارتنوئیدهایی است که همچون لوتئین، زاکسانتین و بتاکاروتن برای سلامت چشم مفید و ضروری می باشند.

کامپفرول:

از آنتی اکسیدان های مفید می توان به کامپفرول اشاره کرد چرا که از بدن در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، التهاب و آلرژی حفاظت می کند.

کوئرستین:

آنتی اکسیدان کوئرستین فواید بی شماری دارد که از جمله آن ها می توان به کاهش فشار خون بالا اشاره کرد.

منبع:‌ سلامت نیوز

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی