Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: دولت سیزدهم پنجره‌ای جدید برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه سیاست خارجی گشوده است. خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا فرارسیدن عید سراسر نور و رحمت، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را به تمامی مردم عزیز ایران به خصوص بانوان و مادران فداکار این سرزمین تبریک و تهنیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تأکید کرد: در تمام این سال‌ها عبور از بحران‌ها و آزمون‌های دشوار تاریخی جز با ایثار زنان و مادران فداکار ایرانی ممکن نبوده است چه در ایام پیروزی انقلاب و چه در سال‌های دفاع مقدس، بانوان ایرانی نقش تاریخی در پیروزی‌های ملت ایران ایفا کردند.   رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از آن نیز در سال‌های اخیر شاهد بودیم مادران همزمان در اوج همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها بار مشکلات را به دوش کشیدند و بعضاً با ایفای همزمان چند نقش مادر، همسر، شاغل و معلم ستون فرهنگ ایرانی، یعنی خانواده را از خطر آسیب‌های جبران ناپذیر نجات دادند.   وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا با اولویت قراردادن منافع خانواده در سیاست‌گذاری و تخصیص منابع در عمل، قدردان زحمات و فداکاری‌های تمام زنان و مادرانه عزیز ایرانی باشیم.   رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین لازم است رویکرد واقع‌گرایانه و چندجانبه‌نگر دولت سیزدهم به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، پنجره‌ای جدید  برای تامین منافع ملی به خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور گشوده است، امروز روابط خارجی متوازن بر پایه استقلال و عزت ملی و دیپلماسی عملگرا بر پایه فهم واقع بینانه از نظام چند قطبی حاکم بر مناسبات جهانی، ضرورتی انکار ناپذیر برای بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های نظام بین الملل و مشارکت فعال در آن برای تامین منافع ملت شریف ایران است.   وی تاکید کرد: امیدواریم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور، به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی، منجر می‌شود و ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده گردد. ان‌شاءلله   رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در پایان با توجه به آسیب‌های فراوانی که به اموال  مردم در مناطق سیل‌زده جنوب کشور به خصوص در مناطق جنوبی استان کرمان مانند جیرفت، قلعه‌گنج، ریگان، رودبار و کهنوج و سایر شهرستان‌های این استان وارد آمده و مشکلاتی که برای مردم در نتیجه سیل  هفته های اخیر در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان فارس به جا مانده است؛ کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی موظفند به طور دقیق، علاوه بر نیاز سنجی بر اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان اجرایی نظارت کرده و گزارش کارشناسی این اقدامات را در اسرع وقت جهت قرائت در مجلس شورای اسلامی، تدوین کنند.   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم رئیس مجلس شورای اسلامی بهره گیری از ظرفیت دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان هلال‌احمر در دوران جنگ با همکاری صلیب سرخ در راستای شناسایی مفقودین جنگ گام برداشت و در پس از دوران جنگ در ارائه خدمات به آزادگان خوش درخشید.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در همایش روسای شعب هلال احمر سراسر کشور به مناسبت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ بیان کرد: یکی از نقش‌های بی‌بدیل هلال احمر در دوران جنگ این بود که با همکاری صلیب سرخ وضعیت عزیزانی که در دوران جنگ مفقود می‌شدند و خانواده‌ آنها از آنها مطلع نبود و نمی‌دانستند که فرزندان آنها و یا پدران آنها کجا هستند را پیگیری می‌کرد. بعد از دو سال نامه‌ای از این افراد به دست خانواده‌های آنها می‌رسید. این از کارهای برجسته هلال‌احمر بود. هلال‌احمر هم در دوران جنگ با مجاهدت‌هایی که داشت و هم پس از دوران جنگ در رسیدگی به آزادگان و ارائه خدمات به آنها خوش درخشید. یکی از افتخارات بی‌نظیر سازمان هلال‌احمر این اقدامات بود. نباید از ذکر و یاد آنها غفلت کنیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند اگر یک خدمت و یک فعالیتی را انجام می‌دهید این سه ویژگی را سرلوحه کار خود قرار دهید. اگر می‌خواهید فعالیت شما روز به روز گسترده‌تر شود و موثرتر واقع شود باید به این سه نکته توجه کنید. اول کوچک شمردن خدمت تا زمانی که خداوند آن را بزرگ کند، دوم پنهان داشتن آن تا زمانی که خداوند آن را آشکار کند و سوم شتاب در برآوردن نیاز حاجت‌مندان. این امر برخاسته از مکتب قرآنی و اهل بیت ما است که همان جهت‌گیری الهی و اخلاقی در خدمت به مردم است و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است. بی‌شک عزیزترین افراد کسانی هستند که با این روحیه کار خود را انجام می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما عظمت کار و اثرگذاری کار عزیزان در حوزه هلال‌احمر به ویژه جوانان را که بدون هیچ چشمداشتی در این سازمان خدمت می‌کنند را درک می‌کنیم. این سازمان کاملا مردمی بوده و از دل مردم برخاسته است، ما هم در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را نسبت به این عزیزان می‌دانیم و به یکایک آنها افتخار می‌کنیم.

قالیباف گفت: ان‌شاءالله همه مجموعه‌های کشور ظرفیت‌های خود را در اختیار این سازمان قرار دهند ما هم در بودجه و در برنامه هفتم توسعه در تلاش هستیم تا بتوانیم به این سازمان کمک کنیم تا در پایان برنامه هفتم توسعه بتواند در رتبه اول هلال‌احمر در سطح جهانی هم از بعد سرعت و هم از بعد دقت قرار گرفته و وظایف خود را انجام دهد. ما در مجلس شورای اسلامی نیز به همراه فراکسیون هلال‌احمر در کنار شما هستیم.

وی ادامه داد: یک نکته‌ای که می‌خواهم به مسئولان عزیز این سازمان بگویم این است که هرگز از ظرفیت‌ها و فناوری‌های سخت‌افزاری برای بهبود و اثرگذاری بیشتر در این سازمان غفلت نکنند، توجه به فناوری‌های اجتماعی در کنار فناوری‌های سخت و زیرساختی در مجموعه هلال‌احمر امری بسیار مهم و کلیدی است. امیدوارم از ظرفیت فناوری‌های اجتماعی و نیروهای خلاق و توانمند در این حوزه غافل نشویم تا بتوانیم کار را اثرگذارتر با کمترین هزینه و بیشترین خروجی پیش ببریم. برای همه شما عزیزان در سازمان هلال احمر آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۲۰۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم در حوزه توزیع برق چالدران
  • هزینه‌کرد ۲۰۰۰ میلیاردریالی دولت سیزدهم در حوزه توزیع برق چالدران
  • وعده قالیباف به هلال احمر
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف: سازمان هلال احمر کاملا مردمی است
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم