Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- غلامرضا چامه گفت: بر اساس گزارش‌های هواشناسی میزان بارش باران و برف در شهرستان‌های پاوه، روانسر و جوانرود چشمگیر بوده، گفت: بارش‌های خوب زمستانه باعث جان گرفتن منابع آبی منطقه اورامانات مثل سراب روانسر که در اثر کاهش میزان بارش‌ها خشک شده بود، شده است.

 بارندگی‌های خوب زمستانه باعث بهبود نسبی منابع آب زیرزمینی هم خواهد شد، هرچند امیداریم از این پس هم بارش‌ها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق غربی استان هم بارش‌های خوب زمستانه را شاهد بوده ایم، اما در شهرستان کرمانشاه و برخی شهرستان‌های همجوار بارش‌ها چندان خوب نبوده و تاثیر زیادی به حال آبخوان‌ها نداشته است.

 بارش برف امتیازات بیشتری نسبت به باران دارد. خصوصیت خوب برف این است که مدت زمان بیشتری روی زمین باقیمانده و به تدریج در خاک نفوذ کرده و جذب سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

خشکسالی‌های چند سال اخیر لطمه فراوانی به منابع آبی سطحی و زیرزمینی کرمانشاه زده است. امیدواریم بارش‌های خوب زمستانه ادامه دار بوده و بتواند حال سفره‌های آب زیرزمینی را بهتر کند.

 هم اکنون که با بارش‌های خوب زمستانه شاهد احیاء منابع آبی هستیم، باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا با اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری دوباره در فصل گرما شاهد خشکیدگی منابع آبی استان نباشیم.

 سرمایه گذاری در حوزه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری، مدیریت کشاورزی، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، مدیریت آب سد‌ها و...  از جمله اقدامات موثر برای پیشگیری از خشکی مجدد منابع آبی استان است.

انتهای پیام/ ط.پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف سفره های زیرزمینی منابع طبیعی و آبخیزداری منابع آبی منابع آب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هواشناسی فارس اعلام کرد: تا ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تقریباً تمام شهرستان‌های استان فارس شاهد بارش رحمت الهی در سامانه بارشی اخیر بوده‌اند.

بر اساس اعلام این مرکز تا امروز فراشبند با ۲۷.۴ میلی‌متر رکورددار سامانه بارشی اخیر بوده که اوج فعالیت آن روز پنجشنبه است و شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

بارش‌ها در مجموع سامانه بارشی اخیر در شیراز ۵ میلی‌متر و در مجموع سال زراعی ۲۳۰ میلی‌متر بوده است.

کد خبر 6094667

دیگر خبرها

  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • پیش بینی بارش رگبار باران در استان یزد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • و دموکراسی آنها که سراب است فقط...
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم