Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@08:53:26 GMT

فناوری مصرف برق صفر برای دستگاههای الکترونیکی!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۵۵۵۱

فناوری مصرف برق صفر برای دستگاههای الکترونیکی!

فرارو-با گذشت زمان، باتری‌ها ایمن‌تر و کارآمدتر از همیشه شده‌اند، اما شرکت OPPO تنها به فکر تقویت باتری نیست، بلکه به دستگاه‌های IoT فکر می‌کند. یک مقاله تحقیقاتی با عنوان "ارتباطات مصرف برق صفر" منتشر شده توسط این شرکت، آینده‌ای پر از ابزار‌های اینترنت اشیاء بدون باتری را به تصویر می‌کشد که بجای باتری تامین انرژی به سیگنال‌های بلوتوث، وای فای و تلفن همراه برای متکی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو،این مقاله نشان می‌دهد که اوپو یک سیستم ارتباطی بسیار کارآمد با مصرف برق صفر تولید کرده است. مزایای این سیستم عبارتند از: بدون باتری، حداقل اندازه، مصرف انرژی بسیار کم و هزینه بسیار کم.طبق گفته اوپو، دستگاه‌های IoT در آینده می‌توانند مستقیماً از طریق بلوتوث، وای‌فای و سیگنال‌های تلفن همراه انرژی دریافت کنند و در نتیجه دستگاه‌های کوچک‌تر، ماندگارتر و کم‌هزینه‌تری تولید خواهند شد.

در حال حاضر، اکثر دستگاه‌های الکترونیکی برای تامین انرژی بطور کامل به باتری‌ها وابسته هستند. باتری‌ها دارای محدودیت‌های زیادی هستند. آن‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، تولید آن‌ها گران است و عمر محدودی دارند و همچنین سبب تولید مقدار زیادی زباله می‌شوند.

این فناوری توسط OPPO با جمع‌آوری انرژی RF (فرکانس رادیویی) از سیگنال‌های بی‌سیم ارسال شده توسط منابع RF مانند برج‌های تلویزیون، برج‌های FM، ایستگاه‌های پایه سلولی و نقاط دسترسی WiFi تولید می‌شود. اوپو معتقد است که این فناوری سبب تولید چراغ‌های ارتباطی کم مصرف برای صنایع سنگین، حمل‌ونقل، خانه‌های هوشمند یا حتی پوشیدنی‌ها خواهد شد. از سایر کاربرد‌های این فناوری می‌توان به برچسب‌های موقعیت مکانی بدون باتری و فناوری ردیابی از راه دور برای گونه‌هایی از پرندگان مهاجر اشاره کرد.

فناوری مصرف برق صفر احتمالا محدود به دستگاه‌هایی با نیاز انرژی بسیار کم خواهد بود که قطعاً شامل تلفن‌های هوشمند نمی‌شود. با این حال، اوپو مطمئناً تلاش خود را برای نزدیک شدن به دنیای بدون باتری انجام داده است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: برق اوپو مصرف برق صفر بدون باتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی

محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی با بیان اینکه اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد و همزمان با کاهش نرخ تورم، کاهش خلق نقدینگی توسط بانک ها را داشته ایم گفت:  مجموع این عوامل باعث شده است که  یک اتفاق و هماهنگی کم نظیر در حوزه کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش  میزان تولید صورت گیرد.

محرمیان  بیان کرد:  آن چیزی که  باعث می شود بحث تامین نقدینگی دچار مشکل شود و روش های تامین مالی مورد توجه قرار گیرد  تامین مالی و تعهد آن بوده است که از طریق برات الکترونیکی عملا این کار انجام می شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی  بیان کرد:  برات الکترونیکی در شرایط امروز یک ابراز بسیار کار آمدی است که مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه ساز جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مردمی می شود.

محرمیان بیان کرد:  هماهنگی خوبی بین سازمان ها لازم است که  در شبکه بانکی و بانک های مختلف صورت گیرد و در حال حاضر  شبکه بانکی آماده خدمت رسانی در این بخش است‌.

وی افزود: شبکه بانکی برای پیاده‌سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تأمین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری‌های نوین موارد فنی و جزییات را به‌ خوبی پیش برده‌اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل‌پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و... نیز در نهایی‌سازی این پروژه مشارکت داشتند.

وی افزود: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکارگیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد