Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه شنبه دوم بهمن ماه در آئین هفتمین شب خاکسپاری شهید گمنام در زینبیه شهر آوه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شخصیت والای جهان هستی است، اظهار کرد: حضرت زهرا (س)کانون فضائل بود و در عرصه‌های مختلفی از جمله عبادت و بندگی، عفاف و حجاب، انفاق فی سبیل الله و ولایتمداری شهره خاص و عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا (س) غیرت دینی او بود، افزود: غیرت یعنی نظارت ویژه بر خانواده، همسر و دختران و خواهران داشتن و بیان اینکه عفاف و حجاب به آنها شخصیت بالایی خواهد داد. 

امام جمعه موقت تهران افزود: اینکه اسلام به بانوان می‌گوید حجاب داشته باشید در واقع می‌خواهد به آنها شخصیت والا عطا کند و تاکید کند که این شخصیت باید حفظ شود اما در غرب و غرب زده‌ها که به این ارزش بها نمی‌دهند در واقع شخصیت زنان را زیر پا می‌گذارند. 

وی با بیان اینکه غیرت وطن دوستی از جایگاه والایی برخوردار است گفت: آوه شخصیت‌های سرشناسی فاضل آوی  را در خود پرورانیده است و خاستگاه شخصی‌های بزرگی است.

آیت الله خاتمی افزود: انتظار می‌رود که همچنان آوه در حال جوشش عالمان و فقهیان و برجستگان باشد و برای این امر باید همت کرد تا وطن دوستی را به درستی زنده کرد.

وی با بیان اینکه غیرت حزبی و گروهی مطلوب نیست،گفت: مردم باید دستشان در دست ولایت باید و کاری با احزاب و گروه‌ها نداشته باشند چراکه ولایت فقیه حجت شرعی ماست. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از تجلی‌های غیرت دینی است، ادامه داد: باید در برابر گناه موضع بگیریم و به روش‌های مختلف از جمله لسانی محترمانه در بحث امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

وی دفاع از نظام اسلامی را امری مهم دانست و با اشاره به نزدیک شدن به ایام الله 22 بهمن گفت: در دوره طاغوت ایران ذلیل و برده به تمام معنا بود و هیچ پستی در این کشور نبود که بدون نظر آمریکایی‌ها به کسی داده شود. 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در دوران طاغوت خفقان غوغا می‌کرد، بیان کرد: روزگاری این شب سیاه بر کشور گذشت لذا باید نسل به نسل ظلم‌های این دوره ننگین را بیان کنیم مبادا ملت آن را فراموش کند. 

امام جمعه موقت تهران جان فشانی‌های رزمندگان در دوران مختلف و تقدیم بیش از 200 هزار شهید را از ویژگی های بارز نظام انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: شهدای مدافع حرم جلوه خاصی از این جان فشانی‌ها هستند چراکه اگر آنها نبودند امروز باید با داعشی‌های وحشی در خیابان‌های تهران مبارزه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه آنها نه تنها مسلمانان بلکه به مسیحی و یهودی و ... هم رحم نمی‌کردند، گفت : حاج قاسم سلیمانی در سال‌هایی که شجاعانه میدان را فرماندهی می‌کرد بر گردن بشریت حق حیات دارد و جلوه ویژه‌ای از رشادت را به رخ همگان کشاند. 

عضو مجلس خبرنگان رهبری غیرت دینی نظام را از مبانی انقلاب دانست و  تصریح کرد: از مبانی انقلاب استکبار ستیزی و تسلیم نشدن در برابر حرف زور است، آمریکا زور می‌گوید و علاقه دارد هرچه آنها می‌گویند دیگران قبول کنند اما ما در دهان آمریکا زدیم و خواهیم زد.

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه کسی با مذاکره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مخالف نیست گفت: ما زیر بار حرف زورنخواهیم رفت همانطوری که در گذشته نرفته‌ایم از این پس هم همینطور است چون ملت ما ملتی عاشورایی است. 

وی با بیان اینکه برخی در فضای مجازی با شیطنت موفقیت‌های کشور را وارونه جلوه می‌دهند تاکید کرد: برخی به اصطلاح موفقیت‌های دکوری را بعنوان بهشت موعود به مردم از دشمنان ایران اسلامی نشان می‌دهند و در تلاش برای نا امید کردن مردم هستند اما بدانند که بزرگ‌ترین خیانت به مردم نا امید کردن آنهاست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به فضل خدا این کشور رو به جلوست هرچند گرفتاری‌ها و مشکلاتی هم در مسیر داریم که ریشه آن نیز به بیگانگان خصوصا آمریکا می‌رسد. 

وی افزود: گویی آمریکا سیاست خارجی‌اش را در همه جا تعطیل کرده و فقط روی ایران متمرکز شده است اما به فضل خدا شاخ این غول را شکسته‌ایم و بازهم آن را شکست خواهیم داد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه وحدت مهم‌ترین عامل موفقیت است، گفت: همه جا باید سخن از وحدت داشته باشیم و همه ما حول محور ولایت پشتیبان نظام اسلامی و ولایت فقیه باشیم تا به فضل خدا پیروز باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران آیت الله سید احمد خاتمی شهرستان آوه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر از سوی گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن حقوق شناسی برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور سیف الله صرامی عضو هیأت علمی و مسؤول پژوهشگاه فقه و حقوق علوم و فرهنگ اسلامی، سید محمد قاری سید فاطمی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مفید قم، احمد کاظمی موسوی پژوهشگر حقوق و معارف و اسلامی، حجت الاسلام رحیم نوبهار مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

دبیری جلسه را بزرگمهر بشیریه دانش آموخته حقوق کیفری و جرم شناسی و عضو انجمن حقوق شناسی بر عهده دارد.

این نشست امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6096989 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • تصاویر جدید از محمد خاتمی و وضعیت جسمانی‌اش
  • حضور سیدمحمد خاتمی در یک مراسم ختم + تصاویر