Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به ویژه‌برنامه‌های امروز در میلاد حضرت فاطمه (س) به خبرنگار مهر بیان کرد: نقش و جایگاه زنان در جامعه بسیار حائز اهمیت است و رادیو فرهنگ در برنامه‌های ویژه به نقش زنان و الگو پذیری در عرصه‌های مختلف از حضرت زهرا (س) می‌پردازد.

وی بررسی جنبه‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و جایگاه ایشان در شعر و ادبیات و سینما را برای فرهنگ سازی در جامعه مهم عنوان کرد و گفت: هنرمندان با الگو قراردادن حضرت زهرا به عنوان یک بانوی نمونه می‌توانند فرهنگ زندگی فاطمی را در جامعه ترویج داده و فرهنگسازی در این زمینه در توانمندسازی جامعه نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر رادیو فرهنگ در توضیح برنامه‌های این شبکه رادیویی تصریح کرد: «حضرت مادر» ویژه برنامه گروه تاریخ و اندیشه این شبکه است که به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر روی آنتن می‌رود و در این برنامه با حضور کارشناسی دکتر فاطمه رضوی راد کارشناس ارشد حقوق زنان و دکترای جامعه شناسی «فرهنگ مادری» بررسی می‌شود و کارشناس برنامه درباره شناخت حضرت فاطمه (س) در پرتو تاریخ اسلام و پایگاه تقریب مذاهب اسلامی، جایگاه رسالت زن امروز و نقش مادر در تمدن سازی جامعه اسلامی سخن می‌گوید.

وی اضافه کرد: «بانوی آب و آینه» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با محوریت شرحی بر شخصیت و زندگی بانوی دو عالم و ولایت مداری حضرت زهرا (س) و شعر فاطمی پخش می‌شود، «بانوی آب و آیینه» در بخش روایتگری دو برهه تاریخی ولایت پیامبر (ص) و حضرت امیر (ع) را بیان می‌کند، مدیحه سرایی فاطمی، نگاهی به اشعار در مدح حضرت زهرا (س) و کارشناسی پیرامون مقام زن از دیگر موضوعات بخش‌های مختلف این برنامه است.

مدیر رایو فرهنگ تصریح کرد: همچنین رادیو فرهنگ به منظور تکریم مقام زن و مادر پویش «مادرانه» را راه اندازی کرده است که علاقه مندان می‌توانند دل‌نوشته های خود، پیام، دل گفته، خاطره و… را برای مادرشان ارسال کنند تا در فواصل پخش و برنامه «کیمیای هستی» خوانده شود.

وی از پخش برنامه‌ای ویژه علاقه مندان به سینما خبر داد و گفت: یکی از ماموریت‌های رادیو فرهنگ حوزه راهبردی و مهم سینماست و از این رو برنامه «سینما فرهنگ» که به سینمای دفاع مقدس اختصاص دارد. محمد مجیدپور نویسنده و کارگردان مستند «زنان جبهه شمالی» به چگونگی ساخت فیلم و پیدا کردن موضوع که داستان حدود اعزام ۲۲۰ خانم از مرکزیت رودسر استان گیلان به منطقه جنگی است اشاره می‌کند، این مستند برنده لوح افتخار دوازدهمین جشنواره مردمی عمار شده است.

حبیبی در پایان گفت: امروز سوم بهمن ساعت ۱۴:۳۰ ویژه برنامه «برای مادر» با موضوع بررسی شعر فاطمی پخش می‌شود که مهدی امین فروغی نویسنده و پژوهشگر به عنوان کارشناس مجری در این برنامه مباحثی را درباره سیر تحول شعر فاطمی از گذشته تا دوران معاصر در زبان و ادبیات فارسی و زبان عرب مطرح می‌کند. بررسی جایگاه اشعار فاطمی در اشعار دوره اسلامی، دلایل اندک بودن اشعار فاطمی نسبت به اشعار نبوی و علوی از موضوعاتی که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین کارشناس این برنامه مبنای تقسیم‌بندی‌های تاریخی بسامد اشعاری را که برای حضرت رسول و در مدح حضرت علی (ع) سروده شده است، با اشعار فاطمی مقایسه می‌کند. تهیه کننده این برنامه نیز تهیه‌کنندگی رضا صفری است، ساعت ۱۵ نیز به مدت ۱۳۰ دقیقه ویژه برنامه «به رنگ باران» پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز همراه شنوندگان است.

کد خبر 5406667 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو فرهنگ رادیو حضرت زهرا س چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی تئاتر ایران فیلم کوتاه چهلمین جشنواره تئاتر فجر روز مادر موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر آلبوم موسیقی حوزه هنری روسیه حسین مسافر آستانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رادیو صبا ویژه برنامه رادیو فرهنگ حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی