Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:27:51 GMT

سدهای کشور همچنان تشنه‌اند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۶۶۲۸

سدهای کشور همچنان تشنه‌اند

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۱۲۲ روز از سال آبی، تا دوم بهمن (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰)، میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۲۰.۸ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهر تا دوم بهمن‌ماه، معادل ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­‌دهد.

میزان پرشدگی سدهای مهمی چون زاینده‌رود، شمیل و نیان و سفیدرود در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۳ درصد، ۱۰۰ درصد و ۲۵ درصد است. در استان­‌های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۶ درصد  و ۱۷ درصد است.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سدهای کشور سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته