Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@20:37:40 GMT

سرعت پرداختی های بیمه سلامت برای نسخ الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۶۶۸۶

سرعت پرداختی های بیمه سلامت برای نسخ الکترونیکی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رضایی، روز یکشنبه در نشست خبری سازمان بیمه سلامت، گفت: سازمان نظام پزشکی خودش باید پاسخگوی امضای الکترونیک پزشکان باشد که چرا تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: تعهدات در نسخه نویسی الکترونیکی، مشخص است. در این طرح، سرعت پرداخت نسخ پزشکان برای آن دسته از پزشکانی که به صورت الکترونیکی نسخه می‌نویسند، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: برای نسخه نویسی الکترونیکی ۲۰ درصد تعرفه بیشتر در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افزایش ۲۰ درصدی تعرفه نسخه نویسی الکترونیکی، قانونی است و برای تشویق پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی، در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست خبری، حسین رنجبران معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران، در ارتباط با روند پرداختی‌ها، افزود: در بخش دولتی و دانشگاهی، تا پایان آبان ۱۴۰۰ را پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: برای نسخه الکترونیک نیز ماه آذر نیز پرداخت شده است.

رنجبران افزود: در بخش داروخانه، تسویه تا پایان آبان و آنها که نسخه نویسی الکترونیکی را اعمال می‌کنند، تا پایان آذر پرداخت صورت گرفته است.

کد خبر 5406739

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی رضایی سازمان بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیک ویروس کرونا کووید 19 سویه اومیکرون کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون شیوع کرونا بارداری ارز دارو نسخه نویسی الکترونیک واکسن دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ابلاغ سیاست‌های اعتباری سال ۱۴۰۳ بانک‌ها و حسب دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر بازدید سرزده از دستگاه‌های خدمت رسان، جعفر حسینی سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه به همراه سربازرس و بازرس این حوزه به صورت سرزده از شعب برخی بانک‌ها در سطح شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید، هیئت بازرسی ضمن بررسی برخی از پرونده‌های تسهیلات پرداختی در شعب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات بانکی، تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات خرد خصوصاً تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری و عدم سخت‌گیری در اخذ تضامین مازاد بر مقررات، عدم دریافت تصویر مدارک هویتی وفق بخشنامه بانک مرکزی داده شد.

در جریان این بازرسی، موضوع صف در انتظار متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز مطالبه و بازرسی قرار گرفت.

همچنین رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات پرداختی و تأثیر آن بر ناترازی بانک‌ها و تورم در جامعه، رعایت مقررات بانک مرکزی در ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی داخلی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و تعاونی و نرخ کارمزد خدمات مورد تاکید بازرس کل قرار گرفت.

کد خبر 6094310

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها