Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - محمود قلی‌زاده گفت:در عین حال امسال ۴۲۰ هکتار از اراضی ملی با صدور احکام قضایی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می گوید: برای برخورد با سودجویانی که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند از تمام توان اجرایی و قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قلی زاده امسال همچنین با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی ، ۷۹۶  اصله چوب‌آلات ، ۶ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم زغال، ۳۲ هزار و ۱۶۰ کیلوگرم هیزم قاچاق جنگلی و ۱۲۰ باب کوره زغال کشف شده است.

او گفت:تاکنون ۹۶۰ خودرو حامل چوب در ایستگاه بازرسی کنترل شده و ۱۳۲ مورد هم از کارخانه های چوب بری بازدید به عمل آمده است.

قلی زاده می گوید: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن جلوی تخریب مراتع در این استان گرفته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: نسبت به سال‌های گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری هم در نقاط مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی قاچاق فرآورده های جنگلی تخریب مراتع منابع طبیعی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت