Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:39:30 GMT

کرونا روی خوش به صنعت گردشگری جهان نشان می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۰۸۱

کرونا روی خوش به صنعت گردشگری جهان نشان می‌دهد؟

به گزارش ایرنا، روزنامه «لوفیگارو» روز یکشنبه نوشت: در حالی که موج تازه همه‌گیری کووید-۱۹ با سویه اُمیکرون در اروپا محدودیت های متعددی را حتی برای افراد واکسینه در پی داشته است، کمیته اضطراری مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت توصیه های تازه ای را مطرح کرده است.

در این توصیه ها که ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) تدوین و روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه منتشر شده، به «لغو و یا یا کاهش ممنوعیت‌های سفر بین‌المللی» اشاره شده است که به اعتقاد این کمیته «نه تنها هیچ ارزشی ندارد که به ادامه روند فشار اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو منجر می شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، سازمان جهانی بهداشت عنوان می کند که «اجرای ممنوعیت های سراسری سفر برای جلوگیری از گسترش جهانی کرونا موثر نیست» و «می‌تواند روند آگاهی از گزارش های شفاف و سریع در مورد سویه‌های نوظهور نگران کننده را منحرف کند».

سازمان جهانی بهداشت همچنین یادآوری می کند: اقدامات سفر مانند استفاده از ماسک، غربالگری، قرنطینه و واکسیناسیون باید بر اساس ارزیابی میزان خطر باشد و مطابق با ماده ۴۰ مقررات بین‌المللی بهداشت از تحمیل بار مالی بر دوش مسافران بین‌المللی اجتناب شود.

توسل به روش‌هایی جز گذرنامه واکسن

این روزها مرزهای استرالیا و زلاندنو به روی همه گردشگران بسته است. مرزهای آمریکا و فنلاند نیز به روی گردشگرانی که واکسن نزده اند، باز نیست. سازمان جهانی بهداشت در این باره نیز برای دومین بار عنوان کرده است که «الزام ارائه مدرکی در مورد تزریق واکسن کرونا برای سفرهای خارجی، زیاده روی است».

کمیته اضطراری مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت «ارائه مدرکی دال بر تزریق واکسن کووید-۱۹ را به عنوان تنها سند قابل قبول و شرط لازم برای سفر خارجی با توجه به محدودیت های دسترسی به واکسن و نیز توزیع ناعادلانه، توصیه نمی کند. این کمیته همچنین دولت ها را دعوت می کند تا «با لغو و یا اصلاح برخی از تدابیر همچون ارائه جواب آزمایش یا الزامات قرنطینه، در صورت لزوم، مطابق با راهنمایی‌های سازمان جهانی بهداشت، رویکردی مبتنی بر ریسک را برای تسهیل سفرهای بین‌المللی» اتخاذ کنند.

این کمیته به ریاست «دیدیه اوسن» همچنین یکی از توصیه های خود را در رابطه با کمپین واکسن در جهان اصلاح کرد. کارشناسان از جامعه جهانی می‌خواهند که اطمینان حاصل کند که حداقل ۷۰ درصد از جمعیت همه کشورها تا آغاز ژوئیه ۲۰۲۲ واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ را در خدمات بهداشتی روتین خود قرار دهند.

به این ترتیب سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که کشورهایی که به نرخ‌های پوشش واکسیناسیون بالایی در جمعیت‌های پرخطر دست یافته‌اند، قبل از واکسینه کردن کودکان و نوجوانان سالم و بدونی بیماری زمینه ای که نگرانی از ابتلا در میان آنان بالا نیست، اشتراک جهانی واکسن را در اولویت قرار دهند.

پیشتر گزارش مشترک کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل و سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد: طبق برآوردها، خسارات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا برای صنعت گردشگری در سراسر جهان می‌تواند به بیش از چهار هزار میلیارد  دلار هم برسد که بیشترین آسیب اقتصادی آن متوجه کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش ایرنا، این همه‌گیری صنایع بسیاری را متاثر کرد که در میان آنها گردشگری با بسته شدن مرزها، لغو پروازها و تعطیلی هتل ها در ابتدای همه گیری آسیب جدی دید. زمانی که به نظر می رسید وضعیت با آغاز واکسیناسیون رو به بهبود نسبی است سویه جدیدی از این ویروس در جهان شایع شده که مسری‌تر از سویه‌های قبلی است. سازمان بهداشت جهانی جمعه (۵ آذر) واژه یونانی اومیکرون را برای اشاره به این سویه جدید که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، برگزید.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون ماسک کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل استرالیا فنلاند مسافرت پرسش از خبر سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون ماسک ویروس کرونا اومیکرون ماسک کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل استرالیا فنلاند مسافرت پرسش از خبر سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت بین المللی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود