Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت قزاقستان روز شنبه ۲۲ ژانویه اعلام کرد ۴۶۴ نفر دیگر در این کشور در پی شورش‌های بی‌سابقه ماه ژانویه و به اتهام ارتکاب فعالیت‌های تروریستی و اختلال در نظم عمومی بازداشت شده‌اند.

به گزارش یورونیوز؛ ناآرامی ها در نخستین روزهای سال نوی میلادی و پس از افزایش قیمت سوخت در این کشور آغاز شد و بنا به آمار رسمی ۲۲۵ کشته در میان معترضان و نیروهای امنیتی بر جای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بالا گرفتن تظاهرات، قاسم ژُمارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان در اقدامی کم‌سابقه از سازمان پیمان امنیت مشترک، با محوریت روسیه، درخواست نیروی نظامی کرد.

الدوز کلیم‌ژانوف، یک مقام عالی‌رتبه دادستانی قزاقستان روز شنبه گفت ۴۶۴ مظنون به اتهام تروریسم و اختلال در نظم عمومی بازداشت شده‌اند. پیشتر گزارش‌های رسانه‌های محلی حاکی از بازداشت ۱۲ هزار نفر در جریان شورش‌ها بود.

رئیس جمهوری قزاقستان از آغاز ناآرامی‌ها، معترضان را تروریست‌های تحت رهبری کشورهای خارجی توصیف کرد که با برنامه برای ویران کردن کشور آشوب به راه انداخته بودند.

بیش از ۲ هزار نیروی خارجی، عمدتا روسی کم‌تر از دو هفته پس از ورود به قزاقستان و پس از سرکوب معترضان از سوی نیروهای امنیتی محلی در شهر آلماتی، روز ۱۹ ژانویه خاک این کشور را ترک کردند.

در حالیکه به علت بسته بودن عمومی فضای سیاسی در قزاقستان، شایعاتی درباره اختلاف جدی میان رئیس جمهوری کنونی و پیشین این کشور منتشر شده بود، نور سلطان نظربایف، ۸۱ ساله روز سه‌شنبه هرگونه شکاف سیاسی در هیات حاکمه این کشور را رد کرد. با این حال شمار قابل توجهی از نزدیکان آقای نظربایف در روزهای ناآرامی از مقام خود برکنار شدند.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد

امیر اسماعیلی بوکسور جوان و خوش آتیه ارومیه‌ای مقتدرانه قهرمان بوکس جوانان آسیا در کشور قزاقستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا در کشور قزاقستان در حال برگزاری است.

در رقابت‌های امروز امیر اسماعیلی بوکسور جوان و خوش آتیه ارومیه‌ای توانست با غلبه بر حریفان مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

اسماعیلی در وزن +۹۲ که با ناک اوت کردن نماینده کشور هندوستان به فینال رسیده بود، به مصاف شهزاد پولوونوف از کشور ازبکستان رفت و توانست در سه راند پیاپی و با ضربات سهمگین خود حریف خود را از پیش رو برداشته و قهرمان جوانان آسیا شده و مدال طلا این رقابت‌ها برای تیم اعزامی کشورمان کسب کند.

به گزارش ایمنا، مسابقات بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از هشتم تا هجدهم اردیبهشت در قزاقستان در حال برگزاری است.

کد خبر 751221

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی