Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای تامین اقلام اساسی مورد نیاز بازار به ویژه ایام پایانی سال سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی و تدارکات انجام داده است اظهار کرد: طی ماه گذشته ۲ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی مرغ گوشتی استان صورت گرفته به طوری که این روند با شدت بیشتری در بهمن‌ماه برنامه‌ریزی شده و محصول آن در پایان سال و تقریبا اواخر اسفند و شب عید به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی جوجه‌ریزی در بهمن افزایش می‌یابد تا در پایان سال مشکلی ایجاد نشود افزود: از ابتدای دی ماه تاکنون  متوسط روزانه ۲۲۰ تن لاشه مرغ گرم در کشتارگاه‌های استان تولید شده و به بازار استان و سایر استان‌های کشور صادر شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی از بابت تولید مرغ وجود ندارد ضمن اینکه مازاد تولید داریم و  بازار کاملا اشباع  است به نحوی که حتی در روزهای اخیر شاهد عرضه مرغ پایین‌تر از قیمت مصوب هستیم. 

وی با تأکید بر اینکه روند برنامه‌ریزی طوری انجام شده که تولید مرغ در ماه‌های آتی و حتی ماه منتهی به رمضان مشکلی نداشته باشد یادآور شد: به عنوان ذخیره استراتژیک حدود ۸۰۰ تن مرغ منجمد توسط پشتیبانی امور دام نیز ذخیره شده که در صورت نیاز به بازار تزریق خواهد شد.

فضلی در ادامه به توزیع میوه  مورد نیاز شب عید و ایام‌ پایانی سال اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی نیز از دو ماه گذشته صورت گرفته و مباشر خرید سازمان تعاون روستایی استان است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌‍بینی خرید ۶۰۰ تن سیب درختی و ۱۲۰۰ تن پرتقال هماهنگ شده که به صورت مرکزی خریداری  و در حال حمل به سمت سردخانه‌های استان است تصریح کرد: با توجه میزان چشمگیر تولید میوه در سطح کشور مشکل خاصی در رابطه با میوه شب عید نخواهیم داشت.

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان متذکر شد: در خصوص گوشت قرمز نیز در حال حاضر میزان تولید روزانه  استان متعادل و مناسب است و برای تنظیم بازار گوشت قرمز در زمان نیاز  از طریق پشتیبانی امور دام اقدام‌ می‌شود ضمن اینکه  تولید مازاد بر نیاز بازار است.  

 وی در پایان سخنانش بیان کرد: با هماهنگی لازم شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید از دامداران و ذخیره‌سازی گوشت قرمز اقدام کرده از همین رو گوشت مازادی که تولید می‌شود در ایامی که مورد نیاز و ضروری باشد برای تنظیم بازار استان به بازار تزریق می شود. 

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش جوجه ریزی تعادل بازار گوشت قرمز برنامه ریزی شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود

اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با رسیدن میوه های نوبرانه به تولید انبوه تا پایان اردیبهشت برآورد می شود که قیمت ها روند کاهشی به خود بگیرد.

او قیمت کنونی هرکیلو هندوانه در میدان مرکزی را ۳ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۳ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

یاوری  قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:  محصولات برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با گرمای هوا و افزایش عرضه میوه های نوبرانه، قیمت ها روند کاهشی به خود گرفته است که با رسیدن میوه های نوبرانه به تولید انبوه، بازار به تعادل می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان