Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@03:51:10 GMT

روزهای سیاه کرونایی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۸۶۲

موج اومیکرونی کرونا برای آمریکا به بحرانی جدی و مرگبار تبدیل شده که سبب ثبت رکورد موارد ابتلا و مرگ و میر کرونایی در این کشور می‌شود. خبرگزاری میزان – به موازات افزایش موارد ابتلا به سویه «اومیکرون» بیماری کرونا در آمریکا، موارد مرگ و میر کرونایی در این کشور افزایش می‌یابد.   به گزارش «نیویورک تایمز، سی ان ان و ان بی سی»، اگرچه نرخ ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا نسبت به اوایل ماه جاری اندکی کمتر شده و به رقم ۷۰۰ هزار نفر در روز رسیده، اما همچنان بسیار بیشتر از هر جهش دیگری در شمار روزانه مبتلایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیمارستان‌های آمریکا با وجود کمبود شدید پرسنل، هنوز پر ازدحام و شلوغ هستند و ۸۰ درصد تخت هایشان تحت اشغال است؛ تعداد مرگ و میر‌ها در حال افزایش است؛ در بیشتر روز‌ها شمار تلفات بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد است.   این روند با پیش بینی اضافه شدن ۵۸ تا ۳۰۵ هزار مورد مرگ و میر کرونایی دیگر تا ماه مارس به معنای ثبت هزار تا ۵ هزار مورد مرگ و میر روزانه کرونایی، تطابق دارد.   کرونازده‌ترین کشور جهان جمعه گذشته، رکورد مرگ و میر روزانه کرونایی را در سیاه‌ترین روز همه گیری ثبت کرد؛ مرگ ۳ هزار و ۵۶۴ نفر.   آمار هولناک مرگ و میر کرونایی روز جمعه آمریکا اگرچه پس از رکورد مرگ و میر ۳ هزار و ۸۶۴ نفری کرونایی در اواخر ژانویه قرار دارد، اما باید توجه داشت که در آن زمان فقط یک ماه از عرضه واکسن کرونا گذشته بود.   ایالت‌های غربی و جنوبی در آمریکا شاهد افزایش شدید نرخ ابتلا به کرونا هستند.   تعداد بستری شدگان کرونایی در هفته گذشته در ایالت‌های غربی ۱۵ درصد و در ایالت‌های جنوبی ۶ درصد رشد داشته است.   «نیویورک» نیز همچنان شاهد ادامه روند صعودی مرگ و میرهاست و تعداد تلفات کرونایی هر روز بیشتر از هر زمان دیگری از هنگام آغاز همه گیری اعلام می‌شود.   ایالت‌های «آلاباما» و «یوتا» شاهد چند برابر شدن موارد ابتلا به کرونا هستند و بستری شدن در بیمارستان‌های این ایالت‌ها رکورد‌های بی سابقه‌ای را ثبت می‌کنند.   شلوغی بیمارستان‌های ایالت «کانزاس» سبب شده تا بیمارستان‌های مخصوص کهنه سربازان اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کنند.   براساس آمار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های همه گیر، تنها حدود ۶۰ درصد جمعیت آمریکا به طور کامل واکسینه شده‎اند و از این تعداد فقط ۴۰ درصد دوز سوم خود را دریافت کرده‎اند.   پیش بینی‌های مرکز مذکور در مورد مرگ و میر روزانه، گمانه‌هایی از نصف تا سه برابر شدن تعداد تلفات در دو ماه آینده را نشان می‌دهد. بیشتر بخوانید: پیش بینی افزایش مرگ و میر‌های کرونایی در آمریکا اروپا و آمریکا در محاصره بحران بهداشتی ناشی از اومیکرون داده‌های این مرکز نشان می‌دهد که سویه «اومیکرون» اکنون دلیل تقریبا ۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکاست.   اگرچه شواهد اولیه نشان می‌دهد که این سویه نسبت به سویه‌های پیشین بیماری خفیف تری را سبب می‌شود، اما تعداد بالای افراد مبتلا به این سویه سریع الانتقال همچنان شمار مرگ میر را بالا نگه می‌دارد.   سویه «اومیکرون» بیماری کرونا در حال حرکت به سمت غرب آمریکاست؛ ۱۸ ایالت دارای بالاترین موارد ابتلا به کرونا در دو هفته گذشته در غرب رود «می سی سی پی» قرار دارند.   مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های همه گیر آمریکا پیش بینی کرد در طول هفته منتهی به ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن)، بین ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۳۵ هزار و ۷۰۰ مورد مرگ و میر جدید در آمریکا ثبت شود.   در حالی که موارد ابتلای روزانه در ۱۲ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا رو به کاهش است، کارشناسان در مورد خوش بینی بی مورد مبنی بر پایان همه گیری هشدار می‌دهند؛ زیرا در برخی ایالت‌ها رشد ۲۰۸ درصدی موارد ابتلا وجود دارد.   «ویسکانسین» در صدر ایالت‌های آلوده به کرونا قرار دارد.   «کارولینای جنوبی»، «هاوایی»، «یوتا» و «آلاسکا» نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا اومیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا اومیکرون مرگ و میر کرونایی ابتلا به کرونا موارد ابتلا مورد مرگ و میر پیش بینی ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!