Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:13:28 GMT

متخصص دیسک کمر و گردن کیست؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۴۵۷

متخصص دیسک کمر و گردن کیست؟

درد گردن یا کمر در مواردی می‌تواند جزئی و در مواردی آنقدر شدید باشد که فرد حتی نتواند از رختخواب خود بلند شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سایت دکتر مغاری، متخصصان ارتوپدی، از جمله پزشکان متخصص گردن، جراحان ستون فقرات و پزشکانی که در ستون فقرات تخصص دارند، روش‌های درمانی مختلفی اعم از روش‌های حداقل تهاجمی و یا جراحی را اعمال می‌کنند، که می‌تواند به کاهش یا از بین بردن این درد کمک کند و بیماران را به شرایط عادی زندگی خود برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص کمر

 این دسته از پزشکان متخصص می‌توانند کمردردهای مزمن، به معنی درد مداوم و همچنین حاد یا موقتی را درمان کنند. بسیاری از آسیب‌های ناحیه کمر که این دسته از پزشکان آن‌ را درمان می‌کنند، ناشی از سقوط فرد از ارتفاع یا زمین خوردن فرد است، از طرفی استفاده بیش از حد از کمر و مفاصل این ناحیه یا وارد کردن فشار بیش از حد نیز می‌تواند مشکلاتی را در کمر ایجاد کند. موارد دیگر، عارضه‌هایی هستند که به مرور زمان و به دلیل افزایش سن پدیدار می‌شوند، مانند آرتروز یا پوکی استخوان. صرف نظر از علت عارضه، پزشک متخصص کمر می‌تواند با بیمار مبتلا به کمردرد کار کند و به کاهش یا از بین بردن آن درد کمک کند.

متخصص ستون فقرات

ستون فقرات عضوی مهم و بسیار پیچیده در بدن انسان است. ستون فقرات، طناب نخاعی را احاطه و از آن محافظت می‌کند و به آن، ساختار، انعطاف پذیری و استحکام می‌بخشد. از طرفی قابلیت‌های محافظتی و تحرکی ستون فقرات، این عضو را مستعد آسیب‌پذیری می‌کند. متخصصان ستون فقرات قادرند تمام عارضه‌های مربوط به ستون فقرات را تشخیص داده و درمان کنند. گاهی اوقات، پزشکان متخصص ستون فقرات می‌توانند با استفاده از درمان‌های غیرجراحی درد را تسکین دهند. با این حال، اگر شرایط بیمار حاد باشد، پزشک ممکن است جراحی ستون فقرات را توصیه کند.

متخصص گردن

پزشکان متخصص گردن، دانش عمیقی از علل گردن درد، مانند بیماری مزمن دیسک دارند. متخصصان گردن همچنین می‌دانند که چگونه با آسیب‌های گردن ناشی از ساییدگی و همچنین گردن‌درد ناشی از بیماری‌های مرتبط با التهاب که به تدریج با گذشت زمان وخیم‌تر می‌شود، مانند آرتروز، مقابله کنند. یک پزشک متخصص گردن مجرب می‌تواند به بیمارانی با هر نوع گردن درد، با روش درمانی مناسبی کمک کند.

جراحان مغز و اعصاب و جراحان ارتوپد می‌توانند در جراحی ستون فقرات تخصص داشته باشند. سال‌ها پیش، جراحان مغز و اعصاب مسئولیت اصلی جراحی ستون فقرات را بر عهده داشتند، اما طی ۲۰ تا ۲۵سال گذشته، جراحی ستون فقرات به گونه‌ای تکامل یافته است که اکنون هم جراحان مغز و اعصاب و هم جراحان ارتوپد در جراحی ستون فقرات تخصص دارند و برای اکثر عمل‌های جراحی رایج ستون فقرات، هر دو نوع جراح به یک اندازه تبحر دارند و از علم کافی برای انجام این دسته از جراحی‌ها برخوردار هستند.

درهر دو زمینه تخصصی، جراحان می‌توانند فوق تخصص خود را بگیرند، مانند جراحان فوق تخصص اطفال، ستون فقرات گردنی، ستون فقرات کمری، جراحی دست و مچ، جراحی پلاستیک، یا فوق تخصص در سایر زمینه‌ها و تخصص‌ها.

جراحان مغز و اعصاب

جراحان مغز و اعصاب می‌توانند از دکتران پزشکی عمومی یا دکتران پزشکی استئوپاتی باشند که یک دوره رزیدنتی پنج تا شش ساله با تمرکز بر درمان جراحی بیماری‌های عصبی گذرانده‌اند.

جراحان مغز و اعصاب در تشخیص و درمان اختلالات زیر آموزش دیده‌اند:

مغز ستون فقرات و نخاع اعصاب عروق مغزی و نخاعی

برخی از جراحان مغز و اعصاب به طور انحصاری در جراحی مغز تخصص دارند، برخی نیز در جراحی ستون فقرات و برخی دیگر در هر دو زمینه تخصص دارند.

جراحان ارتوپد

جراح ارتوپد می‌تواند از دکتران پزشکی عمومی یا دکتران پزشکی استئوپاتی باشند که یک دوره رزیدنتی پنج ساله جراحی متمرکز بر درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی را گذرانده‌اند. متخصصان ارتوپد در تشخیص و درمان تمامی اختلالات استخوانی و مفصلی تخصص دارند، مانند:

اختلالات ستون فقرات آرتروز آسیب‌های ورزشی آسیب‌های ناشی از ضربه تومورهای استخوانی صدمات و بدفرمی دست تعویض کامل مفصل

برخی از جراحان ارتوپد منحصراً در جراحی ستون فقرات تخصص دارند، برخی دیگر در جراحی دیگر مفاصل (مانند لگن، زانو، شانه) و برخی نیز در هر دو زمینه تخصص دارند. هم جراحان مغز و اعصاب و هم جراحان ارتوپد ممکن است دوره‌های فلوشیپ را برای انجام جراحی ستون فقرات بگذرانند. امروزه بسیاری از جراحان مغز و اعصاب  نیز در زمینه جراحی ناهنجارهای ستون فقرات آموزش دیده‌اند. جراحان مغز و اعصاب برای انجام جراحی‌های نخاعی (جراحی داخل مجرای ستون فقرات) مانند جراحی دیسک کمر صلاحیت بیشتری دارند.

چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟

بر اساس مقالات سایت دکتر مغاری متخصص دیسک کمر و گردن در قزوین اگر هر یک از انواع دردی که در زیر توضیح داده‌ شده‌ است را دارید و بخصوص اگر بیش از چند روز این درد را دارید، حتما در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید:

درد یا سفتی در ناحیه کمر پس از نشستن درد کمر یا گردن که باعث بی خوابی شما می‌شود کمردردی که باعث خم شدن شما می‌شود از دست دادن تعادل هنگام راه رفتن گردن درد همراه با تورم ناحیه گردن درد همراه با سفتی ناحیه بی حسی در ناحیه آسیب دیده درد ناگهانی و شدید در ناحیه‌ای از پشت بدن

متخصص کمر، گردن یا ستون فقرات ممکن است علت درد شما را یکی از عارضه‌های زیر اعلام کند:

میلوپاتی گردنی ( آسیب حاد نخاعی) رادیکولوپاتی گردنی (فشردگی عصب ستون فقرات در ناحیه گردن ) شکستگی فشاری ستون فقرات فتق دیسک اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک (Sacroiliitis) سیاتیک اسکولیوز (انحراف ستون فقرات) آسیب نخاعی تنگی کانال نخاعی آسیب های ورزشی ستون فقرات

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: متخصص ستون فقرات جراحی ستون فقرات جراحان مغز و اعصاب ستون فقرات تخصص جراحان ارتوپد متخصص گردن تخصص دارند هم جراحان گردن درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 گروهی از دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رییس جمهوری آمریکا) انداختند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ببینید/ ماجرای پلاک آویخته بر گردن شمسایی چه بود؟
  • انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • موعود شمخانی کیست؟