Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:12:10 GMT

پیدا کردن وکیل خوب خانواده

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۴۸۱

پیدا کردن وکیل خوب خانواده

از شایع ترین مشکلات حقوقی، امور مرتبط به خانواده می‌باشد و از آن جهت که این امر تأثیر مستقیمی بر روی بنیاد خانواده دارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام موسسه حقیقت گستر، مراجعه به وکیل  خانواده یا دریافت مشاوره حقوقی می‌تواند کمک به سزایی در حل و فصل کردن مشکلات و مسائل خانواده داشته باشد.موسسه حقیقت گستر متشکل از دپارتمان های مختلفی می‌باشد که در زمینه های ملکی، ارثی، حقوقی، کیفری و خانواده در حال فعالیت می‌باشند که در این مقاله می‌خواهیم به وکیل خانواده بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وکیل خانواده خوب به طور دائم و همیشگی و در طول ادوار مختلف در دادگاه های خانواده رفت و آمد داشته و تجربه دعاوی مختلف خانوادگی را دارد. آشنایی کامل با رویه دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور، از ویژگی هایی یک وکیل با کفایت می باشد. داشتن اطلاعات کامل و به روز از پیرامون و مسائل جامعه باعث دفاع بهتر وکیل از موکل خود می شود. لزوما راهنمایی یک فرد ناآشنا در مسائل حقوقی باعث آسیب رساندن به پرونده شما نمی گردد بلکه اگر وکیل فاقد کاردانی لازم باشد، باعث شکست موکل خود می شود.

اختیار کردن وکیل با تجربه در پرونده های خانواده موجب می‌شود که نتیجه به نفع موکل حصول شود. انتخاب وکیل مجرب اهمیت فراوانی دارد چرا که وضعیت معیشتی، روانی و مالی افراد در خطر است و تنها وکیل با تجربه خانواده می‌تواند به گونه ای عمل کند که کمترین آسیب و یا ضرری به موکل وارد بشود.
یکی از مهم ترین معیار های انتخاب وکیل با تجربه خانواده؛ جست و جو در خصوص سوابق کاری و حل و فصل کردن پرونده ها و امور خانوادگی می‌باشد. از مزایای اختیار کردن وکیل باتجربه می‌توان به آگاهی و شناخت او بر پیچیدگی های روند دعاوی خانوادگی اشاره کرد.

از ویژگی های یک وکیل خوب خانواده:
۱. از ویژگی های مهم یک وکیل خوب خانواده، سطح تجربه، دانش و اطلاعات وی در خصوص پرونده های مربوطه و نوع عملکرد وکیل، در حل و فصل کردن پرونده می‌باشد. این متداول نیست که هر وکیل خانوادگی کلیه قوانین را همیشه همراه خود داشته باشد. با این حال یک وکیل خوب وکیلی است که می داند چگونه هر موضوع حقوقی را با مراجعه دقیق به قانون اداره کند. وی باید بتواند در آموزش های حقوقی و کلیه مراحل قانونی شرکت کند. هرچه آگاهی وکیل درمورد قانون بیشتر باشد به معنای تجربه وی است. یک وکیل با تجربه وکیلی است که چندین سال کار کرده و در بسیاری از پرونده ها برنده شده است.
۲.  از طریق توصیه ها و بررسی های آنلاین می توانید صداقت وکیل را تعیین کنید. یک وکیل خانواده خوب وکیلی است که همیشه راستگو، صادق و بدون قضاوت باشد. وکیلی که صادق نباشد برای زندگی شما فاجعه بار خواهد بود. در واقع یک وکیل خوب نباید وکیلی باشد که هر آنچه را می خواهید بشنوید به شما بگوید. او باید حقیقت را به شما بگوید و بر این اساس به شما مشاوره دهد تا هم بتوانید استدلال کنید و هم به توافق برسید. وکیل متخصص، همواره می‌کوشد تا به نفع موکل خویش عمل کند و در رابطه با مشکلات موکل، به ایشان، واقعیت ها را نشان دهد.
۳. از نکاتی که باید در خصوص وکیل دعاوی خانواده در نظر بگیریم این می‌باشد که وکیل خانواده نمی‌تواند معجزه کند و تنها، بهترین راه را پیش‌بینی و انتخاب می‌کند. وی با درست ترین و منطقی ترین روش ممکن، اقدامات لازم جهت پیشبرد روند پرونده را در پیش خواهد گرفت.
۴. یکی دیگر از ویژگی های مهم یک وکیل خوب این است که هر وقت به آن ها احتیاج دارید همیشه در دسترس است. وکیلی که به شدت اشغال و همیشه مشغول است، ممکن است برای امور حقوق خانواده شما خوب کار نکند. او باید توجه لازم را به شما نشان دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک وکیل خانوادگی را انتخاب می کنید که همیشه در دسترس و قابل اعتماد باشد.

به دلیل اهمیت مسائل خانوادگی و امکان روبه رو شدن با مشکلات موجود در این مسیر، راهنمایی و دریافت مشاوره از یک وکیل با تجربه خانواده، می‌تواند تا حد قابل قبولی شما را در پروسه پیش رو، یاری برساند و به شکل کاملا تخصصی آن را حل نماید.
همانطور که در مطالب فوق عنوان شد؛ یک وکیل خوب خانواده هیچگاه تضمین قطعی در خصوص نتیجه پرونده به موکل خویش اعلام نمی‌کند. وکیل صرفا مسیر درست حقوقی را انتخاب می‌کند و با پیش‌بینی دعاوی احتمالی آینده، روند پرونده را مدیریت و به سرانجام می‌رساند. این عملکرد وکیل از اصولی ترین و حرفه ای ترین اقدامات ممکنه می‌باشد.
افرادی که توانایی مالی اختیار کردن وکیل را ندارند می‌توانند با دریافت مشاوره به شکل حضوری یا تلفنی با موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان بهترین و موثرترین شیوه را بیاموزند و از آن در پیشبرد پرونده خانوادگی‌اشان استفاده نمایند.
موسسه حقیقت گستر با در اختیار داشتن دپارتمان خانواده و تیم حقوقی باتجربه و همچنین داشتن وکلای متبحر در زمینه دعاوی خانوادگی، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که تا حدالامکان بهترین و کامل ترین مشاوره حقوقی را به شما ارائه خواهد داد و شما با خیالی آسوده می‌توانید امور خانوادگی خود را به موسسه حقیقت گستر بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاوره حقوقی و قضایی وکالت و مشاوره حقوقی وکیل خوب خانواده وکیل با تجربه وکیل خانواده یک وکیل خوب کردن وکیل پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • پشت پرده ماجرای مفقود شدن یسنا دختر گمشده
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • پشت پرده ماجرای یسنا دختر گمشده
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی