Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: مفتخریم بانوان ما مادرانی خردمند و پیشتازانی در عرصه علم و فناوری هستند.

متن پیام زلفی‌گل به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و عرض سلام و تهیت به ساحت قدسی بانوی بزرگ اسلام، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و عرض و ادب و احترام به مادران و همسران شهدای خانواده بزرگ دانشگاهیان، باعث افتخار و مباهات است که الگوی زنان ما، مادرِ پاک‌ترین انسان‌ها، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، او که به حق "اسوه حسنه" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنجا که الگوی فرزندی می‌شود «روشنیِ دیدگانِ پدر» می‌گردد، آنجا که پا در عرصه همسری می‌نهد "برای علی (ع) بهترین یار در اطاعت خداوند" می‌شود، آنجا که نقش مادری بر جان می‌خرد مادر " شباب اهل جنت" و "سرسلسله نسل مبارک پیغمبر اعظم" می‌گردد و دوشادوش همه این‌ها آنجا که پا به میدان اجتماعی می‌گذارد مطالبه گری حق و حقیقت، و روشنگری بر اساس اصول اسلام را زیرکانه و خردمندانه به نمایش می‌گذارد.

از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایجاد فضایی امن، انسان‌ساز برای دختران و زنان بوده تا چنین بانوی بی‌همتایی را اسوه خویش قرار دهند و در مسیر اهداف او طی طریق کنند. بانوان ما از اولین روزهای طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی مجاهدانی بی‌بدیل بوده‌اند، مادران و همسرانی که ارزشمندترین دارایی خود را راهی عرصه مبارزه کردند. دختران پرورش‌یافته در این مکتب، بانوانی اسطوره و اسطوره‌ساز شدند که خونی تازه به شریان انقلاب وارد ساختند.

امروزه مفتخریم بانوان ما مادرانی خردمند و پیش‌تازانی در عرصه علم و فناوری هستند. حضور ایشان در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی قابل‌تقدیر است و در هر زمینه‌ای که گام می‌گذراند با حفظ ارزش‌های والای اسلامی، شکوه و عزت می‌آفرینند.

دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی و پژوهشی ایران اسلامی به خود می‌بالند که جایگاه رشد و بالندگی بانوان را فراهم آورده تا با حفظ جوهره وجودی خویش به خودشکوفایی بیاندیشند، اما همواره توسعه یافتگی با مسئولیت‌های بزرگ‌تر و چالش‌های وسیع‌تری همراه است.

جمهوری اسلامی ایران کوشیده تا به برکت هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بانوانی در طراز انقلاب اسلامی تربیت نماید و اگر جایگاه مهم زن در ایران اسلامی نبود، چنین مورد هجمه قرار نمی‌گرفت و این مساله لزوم هوشیاری بیشتر و مدبرانه‌تر بانوان و جامعه زنان نخبگانی را طلب می‌کند.

اینجانب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را خدمت تمامی بانوان به خصوص خانواده بزرگ و ارجمند دانشگاهی (اساتید، یاوران علمی، دانشجویان) تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امید دارم در گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر راهبردهای هفتگانه آن به ویژه راهبرد "سبک زندگی" بانوان دانشگاهی بتوانند در تربیت نسل‌های آینده انقلاب اسلامی همچون گذشته، گام‌های مؤثری بردارند و از خداوند رحمان عزت، اقتدار و سربلندی بانوان خردمند میهن اسلامی را مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 5406930 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز زن وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش خوابگاه دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آزمون کارشناسی ارشد مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی اطلاعیه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انقلاب اسلامی بانوان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از پاسداران که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد، بیان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان، انسان بسیار والا و شایسته یکی از متفکرین انقلاب اسلامی بود و همه گفتمان حضرت امام را به خوبی تفسیر و تحلیل می‌کرد.

وی افزود: همواره باید تلاش کنیم که عقیده ما در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی شود و پاسداران باید در گفتمان انقلاب اسلامی پیش‌قدم باشند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه باید ایمان و معنویت را از خود افزایش دهیم، ادامه داد: اگر خود را در تراز پاسدار انقلاب پالایش نکنیم در بسیار از مواقع دچار تزلزل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: تلاش کنیم وحدت در گفتمان نظام که جزء مباحث اعتقادی حکومت و نظام اسلامی است را قوی کنیم.

وی اذعان کرد: باید نسبت به دیگران به عنوان پاسدار پرتحرک‌تر از دیگران در انجام مباحث دینی و اعتقادی و عقیدتی باشیم و در بدنه بسیج این مولفه را با نوآوری رشد دهیم.

علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستانی سراوان نیز در این نشست بیان کرد: اگر سپاه امروز این جایگاه ارزشمندتر پیدا کرده و در قلوب همه مستضعفین عالم قرار گرفته به واسطه بعد معنوی و اعتقادی آحاد پاسداران است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت در کنار مردم بوده و نوع عملکرد و رفتار باعث شده در قلب مردم جای پیدا کند.

فرمانده سپاه سراوان ادامه داد: تلاش کنیم راه شهدایی که از انقلاب اسلامی پاسداری کردند ادامه دهیم، در بین نیرو‌های مسلح از سپاه انتظار بیشتری برای خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب که از وظایف اصلی ماست.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در زمینه‌های مختلف الگو باشیم و از پاسداری به خوبی پاسداری کنیم چرا که توفیق الهی به عنوان پاسدار نصیب ما شده و باید قدر دان باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان با همکاری حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها برگزار خواهد شد.

در پایان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی امام‌جمعه شهرستان به همراه فرمانده سپاه و جمعی از پاسداران مزار شهدای گمنام مدفون در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) را غبارروبی و عطر افشانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود