Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی این اداره کل ، علی باقری روز یکشنبه در حاشیه اجرای گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع خارجی در جویبار گفت که شناسایی این تعداد اتباع خارجی با انجام حدود سه هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران صورت گرفت.

وی برخورد با کارفرمایانی را که اتباع خارجی غیرمجاز را به کار می گیرند د راستای اجرای قانون کار و صیانت از نیروی کار ایرانی برشمرد و افزود که برای ۲۲ کارفرمای مازندرانی به جرم به کارگیری تبعه خارجی غیرمجاز پرونده تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری گفت که پرونده این کارفرمایان پس از اعمال جرایم مالی در نظر گرفته شده در قانون ، برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی به محاکم قضایی ارسال شده است.

وی با تاکید بر این که به کار گرفتن اتباع بیگانه غیرمجاز در استان آثار زیان‌باری به همراه دارد، بر لزوم رعایت قانون ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در مازندران تاکید کرد و افزود : بر اساس قانون به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز تخلف و جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده این اقدام غیرقانونی ، با متخلفان برابر قانون برخورد قضایی می‌شود.

وی شرط اصلی برای اشتغال اتباع بیگانه در کشور را داشتن روادید ورود با حق کار مشخص برشمرد و توضیح داد : در صورتی که مطابق اطلاعات موجود در وزارت کار در بین اتباع ایرانی آماده به کار افراد داوطلب واجد تحصیلات و تخصص مشابه وجود نداشته باشد، تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر شناسایی و از تخصص آن پس از صدور روادید ورود به کشور برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که احراز چنین شرایطی با هیات فنی اشتغال در استان است و پروانه کار هم برای ابتاع خارجی با رعایت قانون و دستوالعمل های مربوطه حداکثر برای مدت یک سال صادر، تمدید و یا تجدید می‌شود.

باقری از اقشار مختلف مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه اشتغال غیرمجاز اتباع غیرمجاز خارجی ، موضوع را با گرفتن پیش شماره ۰۲۱ و شماره تلفن ۶۳۶۹ ستاد خبری وزارت  تعاون، کاری و رفاه اجتماعی اطلاع دهند.

برچسب‌ها ساری ایرنا مازندران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا مازندران ساری ایرنا مازندران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی نخستین دفترچه‌های اقامت صادر شده ، ویژه طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه های خرد اتباع خارجی ، طی مراسمی با حضور مدیرکل رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع افغانستانی گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع بیان داشت که تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور، طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی این طرح اجرایی گردیده و کماکان در حال اجرا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کارگران رکن تولید هستند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع