Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی آمریکا امروز (یکشنبه) اعلام کرد یک کشتی از مبدا احتمالی ایران حاوی نزدیک به ۴۰ تن مواد اولیه ساخت تسلیحات به سمت حوثی‌های یمن (انصارالله) را توقیف کرده است.

به گزارش عصرایران، فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین امروز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی حامل حدود ۴۰ تن کود شیمیایی را که می‌توان از آن برای ساخت تسلیحات استفاده کرد، هنگام حرکت از ایران در مسیری که پیشتر برای قاچاق سلاح به "شورشیان حوثی" یمن استفاده می‌شد، متوقف و توقیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه ناوگان پنجم آمریکا، نیروی دریایی آمریکا این کشتی را سال گذشته در حال حمل سلاح به مقصد حوثی‌های یمن توقیف و به گارد ساحلی یمن تحویل داده بود.

اما پس از رهگیری آن در آب‌های بین المللی روز سه شنبه در دریای عمان ردیابی شده و در حالی که حامل نزدیک به ۴۰ تن ماده شیمیایی " کود اوره" بوده، توقیف کرده است.

بر اساس این بیانیه در این عملیات: یک ناوشکن و کشتی گَشتی مجهز به موشک هدایت شونده ایالات متحده این "کشتی بدون تابعیت را که از ایران در حال ترانزیت بوده در مسیری که به طور تاریخی برای حمل سلاح به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شد، متوقف و توقیف کرده است. "

این بیانیه افزوده:" نیرو‌های آمریکایی ۴۰ تن (۳۶۳۰۰ کیلوگرم) "کود اوره"، یک ترکیب شیمیایی با کاربرد‌های کشاورزی و نظامی (به عنوان ماده اولیه تولید مواد منفجره) در این کشتی کشف و توقیف کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کشتی ایرانی حوثی ها توقیف کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی