Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مجتبی دهقان‌پور در نشست مدیران ستادی و مدیران کل دستگاه‌های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی فارس با نماینده ولی فقیه در این استان و رئیس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح کشت بافت خرما، تولید یک سم تحت لایسنس شرکت نوارتیس و سینجنتا و پایانه صادراتی از جمله این طرح‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در مسیر اجرای طرح پایانه صادراتی با یک مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: برای فاز دوم توسعه طرح ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که توانستیم این را از طریق ارتباط با وزارتخانه تامین کنیم؛ راه‌اندازی مزرعه مرغ مادر و تولید بذور سبزی و صیفی نیز از دیگر طرح‌هایی است که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

سرپرست جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم در تامین امنیت غذایی کشور را به عهده دارد، گفت: این استان در تولید محصولات باغی رتبه اول، محصولات زراعی رتبه دوم و محصولات دامی رتبه چهارم دارد.

دهقان‌پور گفت: در سال زراعی جاری قریب به ۳۶ هزار هکتار گندم آبی در قالب کشت قراردادی کاشت شده است که می‌تواند در سال‌های آتی افزایش پیدا کند؛ ۴۱۳۲ نفر بهره بردار در این کشت قراردادی مورد مخاطب ما هستند که حالا باید سعی کنیم در سال آینده این سطوح را بالا ببریم و این قول را خواهیم داد که بتوانیم این اعداد و ارقام را در سال آینده بیشتر کنیم.

او با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های خوبی که در استان فارس دنبال شده و جای کار بسیار دارد بحث شیوه‌های جدید کشت است، گفت: کشت روی پشته‌های پهن و بلند با توجه به اقلیم شکننده‌ای که استان فارس دارد می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش مصرف آب را در پی داشته باشد که ما ۱۳هزار هکتار سطح زیر کشت را داریم.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی فارس، پذیرش آهنگ این نوآوری را باید گسترش دهیم تا در سال آینده با مساعی تولیدکنندگان سطح زیر کشت را بالاتر ببریم، چون یکی از روش‌های محبوب ما هست؛ کشت‌های کف کار نیز به ما کمک می‌کند تا حدود ۷۰۰ تا هزار کیلوگرم در هر هکتار از اراضی شور افزایش تولید را داشته باشیم.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۱۵ میلیارد تومان تعهدمان در موضوع پرداخت تسهیلات بوده است، گفت: در گام اول ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات را به بانک کشاورزی و ۹۱ میلیارد تومان هم به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرده‌ایم.

او گفت: منتظر این هستیم که این مجوز از طرف وزارتخانه به ما داده شود که برای گام دوم به مرحله بعدی هم افرادی که متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش هستند را معرفی کنیم.

دهقان‌پور به موضوع دامدار کارت نیز پرداخت و گفت: سیاستی که وزارت جهاد کشاورزی در پیش گرفته این است که به ازای هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان و برای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان اختصاص داده بشود و سقفش هم ۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

به گفته او؛ تا کنون ۶۸۴۰ متقاضی دامدار کارت در سامانه سیتا ثبت نام کرده‌اند که ۸۶ فقره پرداخت شده است. این تسهیلات در قالب تسهیلات ارزان قیمت ۱۱ درصد است که فعلا در گام اول برای دامداران ما که دام سبک کمتر از ۱۶۶ راس است و دامداران سنگین یعنی آن‌هایی که گاو شیری هستند حدود ۷۰ راس دام هستند این مجوز به ما داده شده و ما معرفی را انجام دادیم.

دهقان‌پور به موضوع سیل اخیر جنوب فارس نیز اشاره کرد و گفت: در سیلی که در دی ماه اتفاق افتاد با حضور وزیر محترم کشور در جنوب استان ۵۴۴ میلیارد تومان خسارت برآورد کردیم؛ از ستاد مخاطرات کشور مبلغ خوبی قرار هست تخصیص داده شود که محقق شود جای امیدواری است و ما می‌توانیم یک سری خسارات مان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس میلیارد تومان جهاد کشاورزی دهقان پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس

بر اساس آخرین آمار دریافتی تعدادکل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، سه رقمی شد و از یک صد مذاکره گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) در حالی آغاز به کار کرد که غرفه استان فارس همچنان پر رونق میزبان مسئولان ارشد کشور و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود. بر اساس آخرین آمار دریافتی تا بعدازظهر دیروز، 10 اردیبهشت‌ماه تعداد کل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس سه رقمی شد و از یکصد مذاکره گذشت.

ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس در بخش‌های مختلف به شکلی است که چشم هر بیننده و مراجعه کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

«میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور»، «محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی»، «حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی»، «عباسی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور»، «فولادگر، معاون کسب و کار وزیر صمت»، «علیخانی رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور»، «رئیس میزصادرات سازمان توسعه و تجارت ایران»، «دبیر دوم سفارت سنگال»، استاندار بوشهر، تعدادی از معاونان استانداری‌های بوشهر، سمنان و قزوین به همراه مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ تأمین مالی کشور و یک هیئت مذاکره کننده بزرگ روسی از نزدیک با توانمندی‌های استان فارس آشنا شدند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) ابتدای هفته جاری با حضور فارس و 30 استان دیگر کشور در محل نمایشگاه‌های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در حالی بعد از ظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد که تا بعدازظهر دیروز در این رویداد 20 محصول جدید استان فارس در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی و چندین تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه 5 روزه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تأکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌ است.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد