Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در مورد نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: بخشی از ایرادات شورای نگهبان که نیاز به بحث کارشناسی بیشتر داشت، به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگویی با تشریح نشست امروز (یکشنبه ۳ بهمن) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز که با حضور نمایندگان رسمی شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی و اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‎های مجلس برگزار شد، ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال ۱۴۰۰ ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان پذیرفته شود. به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی ۲ مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

منادی تأکید کرد: جلسه کمیته آموزش و پرورش نیز فردا برای رفع این ایرادات و ابهامات با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌‍‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش شورای نگهبان بار مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

 وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد