Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@22:43:25 GMT

ایفای صحیح نقش مادری یک معروف بزرگ است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۱۸۱۳

ایفای صحیح نقش مادری یک معروف بزرگ است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دکتر وحید علوی زاده  محقق و فعال اجتماعی در گفتگو با خبرنگار تقریب ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، اظهار کرد: امربه معروف ونهی ازمنکر را منحصر به جامعه و اجتماعات بزرگ نیست، بلکه برای اجتماع های کوچک همچون خانواده نیز واجب شمرده است چرا  که اجتماعات کوچک است که در کنار هم یک جامعه را تشکیل می دهند؛  چنانچه این واحدهای کوچک دچار آسیب شوند جامعه را دچار انحرافات و منکرات خواهند کرد؛  لذا اصلاح جامعه بدون توجه و آسیب زدایی از اجتماعات کوچک همچون نهاد خانواده ممکن نبوده و بی توجهی به این مهم آسیب های فراوانی متوجه جامعه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علوی زاده با بیان اینکه نهاد خانواده از مهم ترین و حساس ترین نهادهای اجتماعی بوده و نیازمند توجه ویژه، مستمر و همه جانبه است، تصریح کرد: مادر از مقدس ترین جایگاه های اجتماعی در نهاد خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی بوده و نقش انکارناپذیر و بسیار حساسی در دوام و قوام نهاد خانواده داشته است و هیچ جایگزینی برای این نقش در اجتماع پیدا نشده و نخواهد شد.

این محقق و فعال اجتماعی عنوان کرد:  تربیت از تخصصی ترین و حساسترین وظایفی است که بر عهده انسان قرار داده شده و بی شک تربیت صحیح از بزرگ ترین معروفات جامعه بوده و کار تربیتی نیز نیازمند تخصص، تعهد و روحیات بسیار ویژه و خاصی است.

وی در ادامه بیان داشت: اصلی ترین نهادی که تربیت انسان در آن صورت می گیرد نهاد خانواده بوده و مشخصاً در اسلام فردی که این مسئولیت خطیر به عهده وی نهاده شده شخص مادر است.

علوی زاده اضافه کرد: با توجه به این مهم "مادری" جایگاهی بسیار ارزشمند و حساس در نهاد خانواده و به طور کلی در جامعه بوده و ایفای صحیح این نقش یک معروف بزرگ است و " مادر " در معنای واقعی کلمه یک "آمر به معروف و ناهی از منکر" می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول تاریخ زنانی بوده اند که نقش مادری را به زیبایی تعبیر کرده و خود به الگویی برای تمام مادران تبدیل شده اند که از حضرت زهرا(سلام الله علیها) دخت گرامی نبی مکرم اسلام به عنوان الگویی شاخص برای تمامی مادران در طول تاریخ می توان نام برد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مادر حضرت فاطمه روز زن نهاد خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت کریم بنزما به رئال مادری برای درمان

کریم بنزما، مهاجم الاتحاد عربستان برای انجام معاینات تکمیلی و تنظیم برنامه ریکاوری پس از مصدومیت به رئال مادرید بازگشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و بر اساس گزارش سرویس رسانه‌ای الاتحاد عربستان؛ باشگاه‌های الاتحاد جده و رئال مادرید برای روند درمانی کریم بنزما به توافق رسیده‌اند. این مهاجم قرار است هفته آینده پس از پایان درمان مصدومیتش به عربستان بازگردد.

صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو

این فوتبالیست 36 ساله در این فصل 29 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داد و 13 گل به ثمر رساند.

کریم بنزما از سال 2009 تا 2023 برای رئال مادرید بازی کرد. او به عنوان عضوی از باشگاه مادریدی، پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و چهار بار قهرمان اسپانیا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت کریم بنزما به رئال مادری برای درمان
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • معلم، نماد بی بدیل فداکاری برای آموختن
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی