Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون درباره آسیب‌شناسی نحوه تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز(یکشنبه 3 بهمن ماه) این کمیسیون به حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و مدیر نظارت بر صادرات وزارت نفت جهت بررسی گزارش واصله در رابطه با آسیب‌شناسی تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور و بررسی پیشنهاد راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهبندان در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون دغدغه‌ها و نکات مددنظر خود را بیان کرده و مقرر شد؛ این موضوع در کمیته تخصصی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد، ادامه داد: چالش‌های بسیاری در حوزه تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی به‌ویژه اختلاف میان فرآورده‌های توزیعی در انبارها، مخازن نفتی، تانکرهای سوخت، کنترل خروج فرآورده از کشور، تخلف مالی و... وجود دارد که در گزارش واصله به آن‌ها اشاره شده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسائل باید کمیسیون انرژی  از لحاظ تقنینی و نظارت دقیق و وزارت نفت با کار اجرایی درست این مهم را ساماندهی کنند، همچنین باید "سامانه ملی میترینگ" در بخش بالادستی و پایین دستی نفت که مربوط به انبارهای نفت و توزیع فرآورده توسط تانکرها است عملیاتی و اجرایی شود چراکه تولید و توزیع فرآورده در بخش‌های مختلف را شفاف می‌کند، هرچند این مهم تکلیف قانونی وزارت نفت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: اکنون ابهاماتی در این حوزه همچون میزان موجودی خطوط لوله فرآورده‌های نفتی، عرضه و تحویل فرآورده‌های نفتی میان انبارهای نفت، میان انبارهای نفت و جایگاه‌ها، انبارهای نفت و مصرف‌کننده و... وجود دارد و بعضا اختلاف‌های پیش می‌آید به همین دلیل لزوم مکانیزه کردن انبارهای نفت، استانداردسازی تانکرهای سوخت ضروری است و اجرای کامل "سامانه ملی میترینگ" به شفافیت بیشتر و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و فسادهای احتمالی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید و توزیع فرآورده های نفتی کمیسیون انرژی مجلس انبارهای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری عدیوی با اشاره به حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت تهران اعلام کرد: مدیران و کارشناسان مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای نفت با هدف معرفی اقلام فناورانه راهبردی و گلوگاهی مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران و برگزاری نشست‌های کارشناسی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

به‌گفته وی، از ۳۰۷ کالای راهبردی شناسایی‌شده در شرکت ملی نفت ایران، ۲۵ قرارداد با استفاده از مصوبه تولید بار اول به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو امضا شده است. همچنین هفت پروژه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و ۳۵ میلیون یورو در مرحله نهایی‌سازی تشریفات امضای قرارداد است که به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ قلم کالا و تجهیزات در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در مرحله شناسایی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است که به‌طور قطع حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این کار را تسهیل می‌کند.

قنبری تأکید کرد: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، چند تفاهم‌نامه و قرارداد تولید بار اول و نیز سازوکارهای افزایش استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در فرایند بومی‌سازی و ساخت بار اول محصولات راهبردی و تقویت زنجیره تأمین در پروژه‌های صنعت نفت کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد «تولید بار اول» محصولات در صنعت نفت ایران گفت: در این رویکرد، اقلام و تجهیزات راهبردی صنعت نفت شناسایی، ظرفیت سازندگان داخلی بررسی، و امکان‌سنجیِ ساخت داخلیِ تجهیز مدنظر انجام می‌شود، سپس مجوزهای لازم اخذ و برای بومی‌سازی تجهیزات اقدام خواهد شد تا وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج از کشور قطع شود.

نمایشگاه امسال با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۱۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 6099694 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • نحوه یادگیری تحلیل داده
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی