Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:10:31 GMT

سبک زندگی حضرت زهرا (س) در خانه و مدارس بازگو شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۰۷۷

سبک زندگی حضرت زهرا (س) در خانه و مدارس بازگو شود

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت ضمن تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره ) روز یکشنبه در آیین بزرگداشت مقام زن و روز زن آموزش و پرورش استان که در مرکز رفاهی فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد،افزود: زنان رکن اصلی جامعه انسانی هستند و علاوه بر هر مسوولیتی، مهم‌ترین نقش را در کانون خانواده برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام خانواده از منزلت و قداست خاصی برخوردار است و زنان علاوه بر وجهه انسانی خویش و نیز نقش اجتماعی‏ در سطح جامعه مهم‌ترین نقش را در مدیریت کانون خانواده ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در دین اسلام هدف از خلقت را برای مسلمانان معین کرده و مسیر رسیدن به هدف را با کتاب آسمانی، پیامبر و ائمه اطهار نشان داده است، خاطرنشان کرد: اسلام هم انتظاراتی از زن‌ها در بحث همسرداری و تربیت صحیح فرزندان و در نهایت ایجاد آرامش و محبت در کانون خانواده دارد.

حجرگشت بیان داشت: حضرت فاطمه (س) تربیت شده مکتب پیامبر (ص) و یک اسوه تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، خدمت به مردم، عفاف و پاکدامنی، خانه داری، تربیت صحیح فرزند و نقش‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) الگوی کامل انسانی برای زنان جهان است و ما باید با شناخت کامل و همه جانبه از این شخصیت والای انسانی، ایشان را الگوی زندگانی خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته زن و گرامیداشت مقام مادر ۳۲ برنامه شاخص فرهنگی، تربیتی و مهارتی در این استان با رویکرد ارتقای فرهنگ فاطمی در حال اجراست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امام خمینی (ره) جایگاه زن مسلمان را با انقلاب اسلامی در تمام امور فردی و اجتماعی زنده کرد.

وی برگزاری جشن و تجلیل از بانوان شاغل در ادارات و مدارس، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف و پوشش ایرانی اسلامی،مسابقه دانش آموزی بهترین سپاس ، کارگاه های آموزشی - تخصصی با عنوان تبیین الگوی سوم زن با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقه سرود دانش آموزی جان محمد، برگزاری کارگاه آموزشی مادران، امنیت خانواده و فضای مجازی و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی را از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته بزرگداشت مقام زن ذکر کرد.

در تقویم رسمی ایران روز سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، مزین به ولادت با سعادت صدیقه کبری(س) و روز زن نامگذاری شده است.

استان البرز ۲۵ هزار فرهنگی  و ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز میلاد حضرت زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز میلاد حضرت زهرا مدارس البرز میلاد حضرت زهرا آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان