Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:08:18 GMT

گردش مالی ۴ میلیارد تومانی زباله گردی در بیرجند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۳۴۳

گردش مالی ۴ میلیارد تومانی زباله گردی در بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی شهردار بیرجند با بیان اینکه گردش مالی ۴ میلیارد تومانی ماهانه زباله گردی در بیرجند به جیب مافیا واریز می‌شود، گفت: سایت پسماند شهرداری در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

مهدی بهترین، امروز یکشنبه ۳ بهمن در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: زباله به عنوان طلای کثیف ماهانه در بیرجند ۴ میلیارد تومان گردش مالی دارد که در شرایط فعلی به جیب مافیا واریز می‌شود و افرادی که زباله گردی می‌کنند بر خلاف تصور مردم همه نیازمند نمی‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به گفته وی از چند سال پیش اقداماتی برای احداث سایت پسماند شهرداری بیرجند به مساحت ۸۰ هکتار آغاز شده که دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد طلای کثیف دفن و تنها ۳۰ درصد آن بازیافت می‌شود، اظهار کرد: افتتاح این پروژه گام بلندی برای حفظ و صیانت حقوق شهروندان است.

شهردار بیرجند در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه میزان تحقق بودجه سال جاری و تصویب متمم بودجه سال ۱۴۰۰ در شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری ۲۶۰ میلیارد تومان بود که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است.

وی اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری بیرجند با تصویب متمم آن توسط اعضای شورای اسلامی به ۳۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است که با انجام این کار ۲۹ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری افزایش یافته است.

بهترین در پاسخ به سوال دیگر خبر نگار مهر مبنی بر وعده وی برای انجام برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری گفت: کارهای عمرانی شهرداری یکی از کارهای شهرداری است که بیشترین سرمایه گذاری شهرداری در این خصوص است.

وی ادامه داد: نیاز است که در انجام کارهای مربوط به رفاه و تفریح مردم اقداماتی انجام شود که نیاز به تغییراتی دارد و تا زمانی که پیشنهادات شهرداری در شورا مصوب نشود قابلیت اجرایی نخواهد داشت اما آن چه مسلم است در این زمینه اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

وی در باره برنامه‌های شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در قالب کمیته فضا سازی و تبلیغات ستاد دهه فجر بیرجند اظهار کرد: ۲۲ بهمن سازمان حمل و نقل و بار مسافر از طریق ناوگان درون شهری خدمات رایگان به شهروندان ارائه خواهد کرد و ۱۲ بهمن به مسافرانی که در این روز وارد فرودگاه بیرجند می‌شوند به یاد پرواز تاریخی امام (ره) در ۱۲ بهمن شاخه گل اهدا می‌شود.

وی با بیان این که ادارات موظف شدند نسبت به آذین بندی و فضا سازی جلوی ادارات خود و خیابانی که در آن می‌باشند، اقدام کنند، اضافه کرد: مشارکت شهرداری برای انتشار کتاب گویش بیرجندی با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان به اداره کل امور کتابخانه های عمومی، بازسازی بیشتر کتابخانه های شهر به ویژه کتابخانه های کاظمیه و استاد سعیدی با بودجه شهرداری، احیای پروژه‌های تعطیل و نیمه تعطیل شهرداری و بیش از هشت هزار متر مربع آسفالت و محوطه سازی از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری در سه ماه گذشته است.

بهترین از اقدام برای تکمیل پروژه ۲.۵ هکتاری بوستان مهر شهر و بوستان الهیه به مساحت ۱.۵ هکتار خبر داد و اضافه کرد: با شبانه روزی شدن مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری به ۲۴۸ نفر شامل ۱۴۰ مرد و ۱۰۸ زن از متکدیان خدمات ارائه شد که ۹۰ نفر آنها خود معرف هستند.

وی با بیان این که شهرداری با کاهش عوارض در بعضی از مناطق شهر، شهر را ارزان کرده است، ادامه داد: در راستای عدالت اجتماعی عوارض مربوط به دفترچه خدمات شهری در مناطق خاص شهر مانند مهر شهر با تصویب شورا برای سال ۱۴۰۱ افزایش نیافت.

شهردار بیرجند از توجه بیشتر به بازپیرایی پارک‌های شهر، بازسازی مبلمان شهری و سرویس‌های بهداشتی، توجه به ناوگان شهری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، آسفالت معابر و جذب سرمایه گذار به عنوان برنامه‌های سال آینده شهرداری یاد کرد و ادامه داد: از سرمایه گذاران بومی و غیر بومی برای مشارکت در سرمایه گذاری در زمین‌های شهرداری دعوت می‌کنیم.

بهترین اظهار کرد: مشکل اراضی ۰۴ کلاف سردر گم و پیچیده‌ای است که حل آن به دست مسئولان راه و شهرسازی است که باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و شهرداری تنها تحویل گیرنده زمین‌ها برای اجرای پروژه بر روی آنها است.

وی بیان کرد: حل مشکلات ترافیکی تنها با اجرای طرح جامع ترافیک بعد از تأیید آن در شورای ترافیک کشور می‌باشد.

به گفته وی پروژه تجاری هلال هم یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر شهرداری شده که با وجود ۳۸۰ واحد تجاری در آن نیاز به پارکینگ دارد و شهرداری با تصویب شورا آمادگی خود را برای ساخت پارکینگ در زمین شهرداری اعلام کرده است.

به گفته وی برای حل مشکل صنوف آلاینده شهرداری مشوق‌های برای صاحبان این صنوف در نظر گرفته است و مطالبات باقی مانده از دوره قبل شهرداری مربوط به پیمانکارانی است که هنوز صورت وضعیت خود را ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام
 

 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرداري بيرجند میلیارد تومان بودجه سال دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان