Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:53:30 GMT

شناسایی اشتغال ۶۷۰ تبعه خارجی غیرمجاز در مازندران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۵۶۸

شناسایی اشتغال ۶۷۰ تبعه خارجی غیرمجاز در مازندران

ایسنا/مازندران سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از شناسایی اشتغال بیش از ۶۷۰ تبعه غیرمجاز و معرفی ۲۲ کارفرمای متخلف به دادگاه، طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

علی باقری در حاشیه گشت مشترک یک روزه سراسری شناسایی اشتغال اتباع خارجی که با حضور اصغری نماینده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران و تنی چند از مسئولان در شهرستان جویبار انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای وظایف، ماموریت و مسئولیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و در اجرای مفاد ۱۲۰ تا ۱۲۹ قانون کار و بالاخص بند ج ماده ۱۱ قانون، گشت مشترک شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سراسر کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در استان مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین مرتبط، بکارگیری اتباع بیگانه در استان آثار زیانباری را در پی دارد و در صورت مشاهده این اقدام غیرقانونی برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه نخست دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

باقری با اشاره به شرایط صدور روادید با حق کار مشخص برای اتباع بیگانه طبق ماده ۱۲۱ قانون کار تأکید کرد: چنانچه مطابق اطلاعات موجود در وزارت کار در میان اتباع ایرانی آماده به کار افراد داوطلب واجد تحصیلات و تخصص مشابه وجود نداشته باشد و تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص تبعه بیگانه برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود، آنگاه می توان نسبت به صدور ویزای کار آنان اقدام کرد.

وی ادامه داد: احراز شرایط مندرج در این ماده با هیات فنی اشتغال در استان است و پروانه کار با رعایت قانون و دستوالعمل های مربوطه حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید و یا تجدید می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: صدور پروانه کار طبق قانون برای سرمایه گذاران خارجی بمدت سه سال صادر خواهد شد.

باقری افزود: بازرسان کار در راستای اجرای قانون کار و صیانت از نیروی کار ایرانی در سطح استان و در ۹ ماهه سال جاری حدود ۳ هزار بازرسی انجام داده اند که طی این بازرسی ها بیش از ۶۷۰ تبعه غیرمجاز شناسایی و ۲۲ کارفرمای متخلف نیز به دادگاه معرفی شده و جرائم مالی برای آنان در نظر گرفته شد.

باقری در پایان افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه اشتغال غیرمجاز اتباع با شماره تلفن ستاد خبری ۶۳۶۹-۰۲۱ که برای دریافت گزارش های مردمی از اشتغال غیرمجاز اتباع در وزارتخانه راه اندازی شده است، تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی شناسایی اشتغال اتباع بیگانه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در جلسه ای با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری یزد و نمایندگان نیروی انتظامی استان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار گردید.

در این جلسه علوی نیا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با تاکید به ضرورت همکاری همه دستگاهها و تاثیرات طرد اتباع غیرمجاز ، رفع مشکلات گذشته و تشدید محاسن در سال ۱۴۰۳ را خواستار شد.

 در ادامه محسنی راد مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری با ارائه گزارشی از آمار و اقدامات انجام شده در سال گذشته ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی ،انتظامی و قضایی، اعلام آمادگی و پشتیبانی از ادامه طرح در سال ۱۴۰۳ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کارگران رکن تولید هستند
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد