Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز یکشنبه سوم بهمن ماه مصادف با بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد فاطمه زهرا (س) است که در تقویم ملی روز زن نام گرفته و البته سال‌هاست که هفته زن در کشورمان با عناوین و شعارهای مختلف گرامی داشته می‌شود.

به همین مناسبت، عفت پدرام‌فر تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر کاشان و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به بیان مطالبی درباره جایگاه زن در جامعه پرداخت و اظهار داشت: زنان جامعه به عنوان قشر تاثیرگذار در کانون خانواده باید جایگاهی مطابق با ارزش‌های خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر زن بر پایه ضرورت‌ها در کنار نقش مهم خود در حفظ حریم و تحکیم بنیان خانواده، وارد اجتماع می‌شود باید به عنوان نیرویی ارزشمند دیده شود و حضوری مفید و موثر در اجتماع داشته و نه نیرویی ابزاری و تبلیغی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: هر مسوولیت و شغلی ارزش این را ندارد که زن از وظیفه اصلی خود که حفظ حریم خانواده و پرورش فرزند است فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: بانوان باید با توجه به شخصیت و روحیه خود حضور اجتماعی داشته باشند وصرفاً برای رفع نیاز مادی و حضور اجتماعی کانون خانواده را رها نکنند.

پدرام‌فر گفت: مسوولان و قانونگذاران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بانوان به عنوان مدیران خانه از حقوق و مزایایی بهره‌مند شوند تا نیاز مادی باعث نشود برای درآمد اندک از نقش و مسوولیت اصلی خود غافل شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان تصریح کرد: صدمه‌های جبران ناپذیری از جمله طلاق و چالش‌های خانوادگی در سایه کمرنگ شدن نقش زن در خانواده رخ می‌دهد و اگر دولت‌ها درخصوص دستمزد، حقوق، مستمری و بیمه زنان خانه‌دار برنامه‌ریزی کنند به طور حتم کمک بزرگی به استحکام خانواده‌ها خواهد شد.

وی، تقارن روز زن با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را نشانه اهمیت جایگاه زنان دانست و افزود: باید به الگوهایی مانند حضرت فاطمه (س) در همه ابعاد نگاه و برای آشنایی تمامی اقشار با شخصیت ایشان برنامه‌ریزی و فعالیت فرهنگی انجام شود.

پیدارم‌فر با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) مدرسی تمام عیار برای جامعه و عبادت یک زاویه از زندگی ارزشمند ایشان بود، اظهارداشت: حضرت زهرا (س) کرسی‌های مباحثه داشتند و زندگی ایشان در ابعاد اجتماعی و سیاسی نیز باید به عنوان نقشه و الگویی موثر برای مردم به ویژه دختران و زنان جوان تبیین شود.

عضو شورای شهر کاشان با اشاره به اهمیت مسوولیت مادری و نقش حیاتی فرزندپروری گفت: دردانه حضرت رسول (ص) الگوی تربیتی تمام عیار برای همیشه تاریخ هستند، چرا که در دامان پر مهر ایشان درس حلم، صبر ایمان، حجاب و خداشناسی به فرزندان بزرگوارشان داده شد که نمونه‌های بی‌مثال تاریخ مانند حضرت زینب (س) و سیدالشهدا (ع) تربیت‌شدگان این بانوی گرامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: با مقایسه اجمالی به حضور و نقش اجتماعی زنان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی می توان به جایگاه و ارزشی که پس از این انقلاب شکوهمند به زنان داده شده پی برد.

پدرام‌فر افزود: حضور بانوان در اجتماع پس از انقلاب اسلامی پررنگ شد که این مهم را می‌توان از دستاوردهای ارزشمند انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در اجتماع در زمینه‌های مختلف متفاوت و هم سو با مطالبه، خواسته و نگرش بانوان و نیازهای جامعه است، اضافه کرد: در شغل‌هایی از جمله پرستاری، پزشکی، معلمی و رشته های متناسب با روحیه بانوان و مورد نیاز جامعه، حضور بیشتر و فعال‌تر بانوان تلاشگر مشاهده می‌شود.

تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر کاشان اظهار امیدواری کرد که زنان با حفظ شئون اسلامی و بر اساس نیاز جامعه بتوانند در جایگاه‌های مدیریتی و تصمیم گیری‌های کلان موفق و موثرتر باشند.

برچسب‌ها روز مادر حقوق زنان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز مادر حقوق زنان روز مادر حقوق زنان کاشان شورای شهر کاشان عضو شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد

وزیر کشور در نشست هم اندیشی استانداران بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در نشست هم اندیشی با استانداران سراسر کشور با تقدیر از استاندارهای سراسرکشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و برنامه های پیش رو با تاکید بر ماموریت های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وزیر کشور آسیب های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می طلبد.

وحیدی با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وی وظیفه استانداری ها را متولّی گری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: استانداری ها نمی توانند با تصدی گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب های اجتماعی را به ثمر رسانند.

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟