Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز در یک دادگاه ایالتی در امریکا از جمهوری اسلامی ایران شکایت و درخواست غرامت برای آنچه شکنجه پدرش در زندان‌های ایران نامیده، کرده است.

به گزارش مشرق، مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز در یک دادگاه ایالتی در امریکا از جمهوری اسلامی ایران شکایت و درخواست غرامت برای آنچه شکنجه پدرش در زندان‌های ایران نامیده، کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته آن است که چنین غرامتی قرار است از کدام محل پرداخت شود؟ ایران که چنین دادگاهی را و چنین اتهامی را قبول ندارد. طبق روال چنین دادگاه‌هایی، ضدانقلاب کیسه برای اموال بلوکه شده مردم ایران دوخته است. دادگاه ایران را به محکوم به پرداخت غرامت می‌کند و بعد آن غرامت از پول‌های ملت ایران که امریکا بلوکه کرده، برداشت می‌شود. دزدی از جیب مردم ایران به همین وضوح و روشنی!

این شکایت البته تأیید پدرش را هم به دنبال دارد. عیسی سحرخیز که در جلسات دادگاه رسیدگی به اتهاماتش، صحبت از کشاندن طرح شکایت علیه مقامات جمهوری اسلامی به مجامع بین المللی کرده بود، حالا پس از ۱۱ سال پسرش را راهی یک دادگاه ایالتی کرده، شاید بتوانند پولی به دست بیاورند. به نظر می‌رسد دادگاه‌های بین المللی اعتنایی به این شکایات بی اساس نکرده‌اند و آن‌ها مجبور شده‌اند قوانین ایالتی را یک به یک بررسی و از بندی قانونی در یک ایالت استفاده کنند که به افراد اجازه شکایت از کشورهای حامی تروریسم را می‌دهد.

عیسی سحر خیز مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بود که با کناره‌گیری از مدیرعاملی به دفتر نمایندگی این خبرگزاری دولتی در نیویورک رسید و با ریاست جمهوری محمد خاتمی و وزارت ارشاد عطاءالله مهاجرانی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد. او از بازداشتی‌ها و محکومان فتنه ۸۸ است.

حضور در نیویورک و نیز داشتن پرونده امنیتی و سیاسی فضای مناسبی برای او و فرزندش در امریکا ایجاد کرد و حالا مهدی سحرخیز با این طرح شکایت، می‌خواهد بگوید چنین رانتی کافی نبود و نیاز به پول بیشتری است!

مرداد ۸۹، روزنامه رسالت مطلبی در مورد عیسی سحرخیز و فرزندش نوشت که نشان می‌دهد منظور از شکنجه او چه بوده است: «مهدی سحرخیز پسر عیسی سحرخیز در مصاحبه‌ای با جرس سایت حامی موسوی ادعا کرده شرایطی که در زندان هست اصلاً مناسب نیست، نه رختخواب مناسب و نه توالت فرنگی و سایر مسائل. مهدی سحرخیز بدون در نظر گرفتن این مطلب که دروغگو کم حافظه است در این مصاحبه از یک طرف ادعا کرده که هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت پدرش در زندان ندارد، اما در جملات بعدی ادعا کرده پدر من مریض است و چند روزی است قادر به حرکت نیست و نیاز به پزشک دارد.»

به نظر نمی‌رسد سطح درخواست خانواده یک زندانی تحت شکنجه به توالت فرنگی برسد. این طور نیست؟

منبع: روزنامه جوان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت عیسی سحرخیز مشرق مهدی سحرخیز اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مهدی سحرخیز عیسی سحرخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!

یک شرکت نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال از باشگاه پورتو در موضوع ‏پرونده انتقال مهدی طارمی به این باشگاه شکایت کرد. ‏

طرفداری | در حالی‌که قرارداد مهدی طارمی با پورتو به زودی ‏به پایان می‌رسد و انتقال تابستانی او به اینتر قطعی شده است ‏باشگاه پورتو با شکایت جدیدی مواجه شده که موضوع آن مهدی ‏است. ‏

یک شرکت فعال در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال که در انتقال ‏طارمی از باشگاه قبلی‌اش ریو آوه به پورتو نقش داشته شکایتی ‏رسمی علیه پورتو به دادگاهی در پرتغال ارائه کرده و مدعی است در ‏زمان انتقال ستاره ایرانی از ریو آوه به پورتو کل مبلغ کمیسیون قانونی ‏که حقش بوده از طرف پورتو به این شرکت پرداخت نشده است. ‏

گزارش‌ها در پرتغال حاکی است این شرکت نقل و انتقالاتی که نام آن ‏Xektalent‏ عنوان شده از دادگاه درخواست دریافت غرامتی ۲۳۰ هزار ‏یورویی کرده است. شکایت این شرکت علیه شرکت اف‌سی پورتو ‏اس‌ای‌دی به دادگاه ارائه شده که شرکت مالک باشگاه پورتو است. ‏

در پرتغال در حال حاضر پورتو با دو شکایت مشابه مواجه است. یک ‏شرکت از این باشگاه در ماجرای انتقال لوئیس دیاز به لیورپول ‏شکایت کرده و خواهان ۲.۵ میلیون یورو است. از طرف دیگر ایجنت ‏اوتاویو مونترو بازیکن سابق پورتو هم در شکایتی خواهان دریافت ‏غرامتی ۵۰۰هزار یورویی از این باشگاه شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • حذف پرسپولیس از جام حذفی فوتبال ایران
  • جام حذفی| تعویض طلایی حسینی جواب داد/مصاف پرسپولیس و آلومینیوم به وقت‌های اضافی کشیده شد
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • دن اشورث از نیوکاسل به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می‌کند
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال