Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد زالی با اشاره به جذابیت فیلمنامه «خوشنام» تأکید کرد این سریال قصه‌ای روان و شیرین دارد که محتوا و درونمایه‌اش نامیراست و در هر زمانی می‌تواند برای مخاطبان جذاب و دیدنی باشد.

احمد زالی، تهیه‌کننده سریال «خوشنام»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: یکی از جذاب‌ترین فیلمنامه‌هایی که در چند سال گذشته به دستم رسید، فیلمنامه سریال «خوشنام» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمنامه‌ای که علاوه بر داشتن صحنه‌های جذاب کمدی مفاهیم بسیار عمیقی در آن نهفته است و این نکات خیلی من را مشعوف کرد.

زالی خاطرنشان کرد: وقتی فیلمنامه را از محسن کیایی دریافت کردم زمان خواندن فیلمنامه واقعاً در برخی موقعیت‌های کمدی قهقهه می‌زدم. موقعیت‌های کمدی این اثر بسیار زیاد است و در کل می‌توانم بگویم سریال «خوشنام» از سایر فیلمنامه‌هایی که در سال‌های اخیر به دستم رسید اثری متفاوت‌تر و جذاب‌تر بود.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: قصه «خوشنام» بسیار روان، شیرین و جذاب و محتوا و درونمایه اثر نامیراست. محتوایی که سریال «خوشنام» دنبال می‌کند می‌تواند در همه زمان‌ها در آثار نمایشی مختلف مورد توجه قرار بگیرد. داستان یک خطی سریال ما داستان جوانی است که می‌خواهد از گذشته تاریک خود برگردد و به دنبال جبران است که در مسیر سختی قرار می‌گیرد. در واقع همه آدم‌ها در هر موقعیتی و در هر دوره‌ای از زمان نیازمند این قصه بازگشت و توبه هستند و این مفاهیم مربوط به زمانی خاص نمی‌شود.

وی افزود: مرز بین اخلاق و بی‌اخلاقی در واقع بسیار باریک است، خیلی از آدم‌ها به راحتی می‌لغزند و حالا داستان قصه ما روایت زندگی فردی است که گذشته‌ای مملو از شرارت داشته و حالا تصمیم دارد این گذشته را جبران کند و به این قصه جدی موقعیت‌هایی کمدی و شیرین اضافه کنید که منجر به جذاب‌تر شدن اثر شده است.

زالی درباره همکاری با علیرضا نجف‌زاده گفت: من دو سریال از علیرضا نجف‌زاده دیده بودم و به نظرم این دو اثر اگر بالاتر از سطح کیفی آثار تلویزیون نبود، چیزی از بهترین آثار هم کم نداشت. سریال «بوتیمار» اثری بسیار پرمخاطب بود و آمارهای تلوبیون هم همین استقبال را نشان می‌دهد. از همان ابتدا که برای همکاری با هم صحبت کردیم و ایشان طرح را خواندند متوجه شدیم نظرات مشترکی داریم و هر دو این فیلمنامه را اثری جذاب می‌دانستیم. من با چند کارگردان دیگر هم درباره این سریال صحبت کرده بودم اما به دلایلی امکان همکاری فراهم نشد و شوقی که در علیرضا نجف‌زاده برای تولید این اثر دیدم به هیچ‌عنوان با دیگر دوستان قابل قیاس نبود. نجف‌زاده از یک شخصیت بسیار محترم و مثبتی برخوردار است که در روند کار این را به چشم دیدم و با تجربه‌اش توانایی اداره کردن گروه و استفاده بهینه از ظرفیت بازیگرها را دارد. «خوشنام» قطعاً اثری قابل قبول و جذاب خواهد بود که به زودی روانه آنتن خواهد شد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر اخلاق تلویزیون اخلاق تلویزیون فرهنگ و هنر برنا فیلمنامه احمد زالی خوشنام نجف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل آستر درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پل آستر نویسنده مشهوری که ۳۴ عنوان کتاب در کارنامه دارد و تقریبا بیشترشان به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند، بر اثر ابتلا به سرطان در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.

وی علاوه بر کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.

آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.

جایگاه او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی با مجموعه‌ای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سه‌گانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتاب‌های سه‌گانه برای پرداختن به پرسش‌های اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی می‌کنند.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».

داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر می‌نویسد: از زمان «شهر شیشه‌ای»، اولین جلد از سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده می‌شوند.

آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.

او بعدها خودش فیلمنامه‌هایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.

همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.

سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.

رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.

کد خبر 6093756

دیگر خبرها

  • میراث «پل آستر» در سینما
  • پُل آستر درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند