Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: اکنون سیستم گرمایش در ۹۸ درصد از کلاس‌های درس این استان استاندارد بوده و استانداردسازی مابقی در دست پیگیری است. - اخبار استانها -

سپیده طیب‌قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، درباره استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان افزود: بر اساس تعهدات این اداره کل، از مجموع یک هزار و 800 کلاس غیراستاندارد در آغاز طرح استانداردسازی اکنون بیش از 98درصد کلاس‌ها استاندارد شده و کلاس‌های باقیمانده نیز در دست عملیاتی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پروژه‌های در دست اجرا در استان اظهار داشت: در سال گذشته 427 پروژه در قالب دو هزار و 424 کلاس در دست اجرا داشتیم که تعدادی از این پروره‌ها پس از بهره‌برداری تحویل آموزش و پرورش استان شد و همچنین امسال استانداردسازی حدود یک هزار و 900 کلاس درس در دست اجرا است  که با آغاز عملیات پروژه‌های جدید تعریف شده این تعداد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد مدارس کانکسی در استان افزود: بر اساس آمار سال گذشته 419 کلاس درس کانکسی در استان وجود داشت که در بسیاری از مناطق و شهرستان‌ها از جمله منطقه صومای برادوست تمامی این کلاس‌ها برچیده شده و در شهرستان‌های چالدران و سردشت عملیات برچیده شدن کلاس‌های آغاز شده که برچیده شدن برخی از این مدارس از تعهدات اداره کل نوسازی مدارس و برخی نیز از تعهدات بنیاد علوی است.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی آموزش و پرورش، در 134 کلاس درس کانکسی بالای 20 نفر دانش آموز در حال تحصیل است که از سال گذشته تا به امروز تلاش‌هایی در راستای برچیده شدن این کلاس‌ها صورت گرفته است.

طیب‌قاسمی افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز با منطقه آزاد ماکو منعقد شده است که منتظر اقدامات اجرایی منطقه آزاد هستیم تا عملیات اجرایی حذف کلاس‌های کانکسی آغاز شود.

وی  با اشاره به مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی، اظهار داشت: طی 10 ماه گذشته توانستیم تعهداتی بالغ بر 77 میلیارد تومان از خیرین  داشته باشیم که در تلاش هستیم به رقم استاندارد 110میلیارد تومان که از سوی سازمان مرکزی تعیین شده است برسیم و در حال حاضر در زمینه جذب خیرین در رتبه 12 کشوری قرار داریم و موفق به محقق ساختن 70 درصد برنامه ابلاغی سازمان مرکزی شده‌ایم.

طیب‌قاسمی اعتبارات محرومیت‌زدایی در فصل آموزش را 199 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال، 50 درصد این اعتبارات تخصیص داده شده است و با توزیع این اعتبارات در تلاش هستیم تا پروژه های نیمه‌تمام در استان را به پایان رسانده و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

وی عنوان کرد: به توجه به اینکه، در سال گذشته بیشترین تمرکز اداره کل نوسازی مدارس بر روی همین پروژه‌ها بود و امسال نیز در کنار اتمام پروژه‌های نیمه تمام، در تلاش هستیم برای کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید با رویکرد ایجاد عدالت آموزشی و گسترش زیرساخت‌های آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی کنیم.

طیب قاسمی در رابطه با توسعه سرانه فضای آموزشی، به تعریف شدن ردیف اعتبارات ویژه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعریف این ردیف اعتباری بسیار امید بخش بود و امسال نیز در  تلاش برای تخصیص این ردیف هستیم و امیدواریم پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم این اعتبارات این ردیف نیز تخصیص پیدا کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن اعتباراتی تحت عنوان محرومیت‌زدایی نیز به این استان تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم نهضت مدرسه‌سازی با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش: مدارس حتما باید آموزش حضوری را از سر بگیرند/ 95 درصد مدارس دنیا در این مدت باز بودند10 درصد از مدارس استان فارس باید تخریب و بازسازی شود

طیب قاسمی افزود: همچنین امیدواریم در سفر ریاست جمهور به استان و توجه ویژه استاندار به موضوع توسعه فضای آموزشی این موضوع به عنوان مطالبه اصلی استان مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی آموزش و پرورش سال گذشته پروژه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه اخذ شده عودت داده شود.

امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه...

وی با بیان اینکه برای امسال فعلا میزان شهریه تعیین نشده است افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسسان است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیاء و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونین آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

بیمه معلمان غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

هزینه فوق برنامه

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صد درصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

تعداد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

کد خبر 849256 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی