Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - غلامعلی حیدری در شورای معاونان وزارت کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد گفت: آمار محرومیت در برخی از استان‌های کشور به ویژه استان‌های غربی بالاتر از میانگین کشوری است، عموما مشکلات موجود در استان‌های محروم زاگرس‌نشین مشترک است و برای رفع محرومیت نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان است، همچنین همجواری با کلان شهر‌هایی مانند خوزستان و اصفهان از دیگر مزیت‌های این استان به‌شمار می‌رود که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و خروج از محرومیت استفاده کرد.

این استان از نظر نرخ بیکاری در کشور در صدر جدول قرار دارد، این مسئله خود عامل مهمی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی در این استان شده است.

بیشتر بخوانید

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

یکی از دلایل مهاجرت از روستا‌ها و شهر‌ها در استان بحث بیکاری است، این افراد برای یافتن شغل به استان‌های مجاور مهاجرت می‌کنند و حاشیه‌نشینی در این استان‌ها از جمله معضلات ناشی از این مسئله است، البته برای حل این مشکل راهکار‌های متعددی وجود دارد.

۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار در استان شود، همچنین برخی از این پروژه پیشران توسعه در استان محسوب می‌شوند و در صورت تکمیل موجب توسعه و پیشرفت استان خواهند شد.

برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان جویای کار در استان هستیم، باید اختیارات استانداران در تامین منابع تسهیلات افزایش پیدا کند، متاسفانه هنوز تسهیلات تبصره ۱۸ توسط برخی وزراتخانه‌ها تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ نشده است.

این استان برای خروج از بن‌بست نیازمند توسعه محور‌های ارتباطی است، متاسفانه به‌علت عدم توسعه مناسب راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای در این استان بالا بوده و حتی در برخی موارد مجبور هستیم، برای تردد اتوبوس در برخی محور‌ها محدودیت ایجاد کنیم.

به گفته حیدری؛ تکمیل پروژه راه‌آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد یکی از اولویت‌ها در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است و در صورت تکمیل می‌تواند این استان را از بن‌بست خارج و ارتباط سایر استان‌ها با بنادر را تسهیل کند.

پرواز‌های فرودگاه شهرکرد محدود است، برای توسعه گردشگری و همچنین توسعه ارتباطی نیازمند افزایش تعداد پرواز‌های داخلی و پرواز‌های خارجی به‌ویژه به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس هستیم.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رود بزرگ است، اما با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، ۲۰۰ روستا و پنج شهرک صنعتی در استان با تانکر آبرسانی می‌شود و دلیل اصلی آن رعایت نشدن عدالت در توزیع آب است.

فرسودگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل هم هر ساله مشکلات و حوادث بسیاری از جمله ترکیدگی لوله، آتش‌سوزی، آلودگی محیط‌زیست، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی را در پی دارد، اقدامات وزارت نفت کوتاه‌مدت و مسکن‌گونه است، باید تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

درصد قابل توجهی از بودجه سال ۱۴۰۰ باوجود گذشت ۱۰ ماه از سال همچنان توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده نشده است.

همچنین ایراداتی به بودجه ۱۴۰۱ وارد است، در بودجه چهارمحال و بختیاری افزایش درآمد مالیاتی ۱۷۵ درصد پیش‌بینی شده است که باتوجه به زیرساخت‌های موجود در استان امکان تحقق آن وجود ندارد.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های تامین‌کننده آب برای صنایع بزرگ در استان‌های پایین‌دست است، بنابراین باید بخشی از درآمد‌های این صنایع برای محرومیت‌زدایی در استان هزینه شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ آیین کلنگ زنی مجتمع پرورش اسب با حضور احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی، عبدالغنی فرماندار شهرکرد و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

رو نمایی از پیش نویس سند توسعه اسب در کشور

این مجتمع در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار ساخته می شود و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

ظرفیت این مجتمع پرورش اسب به تعداد دو هزار راس می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری