Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رسانه‌های آمریکایی از صدور مجوز خروج خانواده دیپلمات‌ها و کارکنان غیرضروری سفارت این کشور از خاک اوکراین خبر داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا مجوز خروج خانواده دیپلماتهای سفارت این کشور در اوکراین را صادر کرده است.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشته، آمریکا رسما به خانواده دیپلماتهای خود که در کی یف مستقر هستند و برخی از کارکنان غیرضروری دستور داده است خاک اوکراین را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود علت صدور این دستور را «تهدید اقدام نظامی روسیه» علیه اوکراین خوانده است. در این بیانیه همچنین از شهروندان آمریکایی خواسته شده به خاطر افزایش احتمال اقدام نظامی روسیه وهمچنین مسائل مربوط به کووید-19 از سفر به اوکراین خودداری کنند.
پیش از این شبکه سی ان ان گزارش داده بود که سفارت ایالات متحده آمریکا در کی‌یف از وزارت امور خارجه این کشور درخواست کرده که اجازه خروج کارکنان غیرضروری و خانواده‌های کارکنانش از اوکراین را صادر کند.
با این حال یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود، در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن نداریم اما مثل همیشه برنامه‌ریزی دقیقی برای شرایط اضطراری و مواقعی که اوضاع امنیتی رو به وخامت می‌رود داریم.
خبر خروج احتمالی خانواده‌های دیپلماتهای آمریکایی در میانه اخبار مربوط به حمله احتمالی روسیه به اوکراین و تاکید واشنگتن به حمایت همه جانبه از کی‌یف در برابر هرگونه تهاجم روسیه منتشر شده است.
یک منبع اوکراینی در واکنش به این اخبار نیز گفته بود؛ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این زمینه صحبت کرده و به وی گفته، اقدام آمریکا در خروج کارکنان دیپلماتیک خود از این کشور یک واکنش افراطی به اوضاع کنونی پیرامون بحران اوکراین است.
روسیه ادعاهای غرب درباره حمله احتمالی به اوکراین را رد کرده و حضور نظامی خود در مرزهای اوکراین را واکنش طبیعی به تحرکات نظامی ناتو در اطراف مرزهای خود خوانده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم