Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، منابع دیپلماتیک اظهار کردند: پیشنهادات همچنین شامل نظارت بر صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس برای ممانعت از قاچاق مواد مخدر و همکاری بین سازمان‌های امنیتی می‌شود.

پیشتر آمده بود، وزیر خارجه کویت پیشنهاداتی در خصوص اعتماد سازی به نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان ارائه کرد.

این سفر با هماهنگی با دیگر کشورهای شورای همکاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ناصر المحمد الصباح در جریان سفر به لبنان همچنین گفت: در دیدار با میشل عون در کاخ "بعبدا" خواستار آن شدیم که لبنان نباید بستری برای هر گونه تجاوز کلامی یا عملی باشد و ما می‌خواهیم که یک عنصر درخشان و متمایز در جهان و جهان عرب باشد.

وی تاکید کرد: لبنان عرصه امیدواری برای همه، مکانی برای تحصیل کرده‌ها، هنرمندان و ادبا است و ما این لبنان را می‌شناسیم.

وزیر خارجه کویت در ادامه اعلام کرد که روابط دیپلماتیک میان کشورش و بیروت قطع نشده است.

این وزیر کویتی افزود: پیام کویت و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به عنوان تدابیر و افکار پیشنهادی برای ایجاد اعتماد مجدد با لبنان ارائه کردم.

وزیر خارجه کویت اشاره کرد: این تدابیر استنباطی هستند و اساس آنها قطعنامه‌های مشروع بین المللی و قطعنامه‌های سابق اتحادیه عرب است.

الصباح توضیح داد: هیچ رویکردی برای مداخله در امور داخلی لبنان وجود ندارد بلکه ما تدابیر اعتمادسازی را مطرح کردیم.

او گفت: لبنان در صدد بررسی این تدابیر است و به زودی به آنها پاسخ خواهد داد.

عون نیز گفت: ایده‌های طرح برای اعتماد سازی که وزیر خارجه کویت منتقل کرد محل رایزنی برای اعلام موضع مناسب د قبال آن خواهد بود.

به گفته رئیس‌جمهوری لبنان، لبنان موضعش در خصوص حفظ بهترین روابط با کشورهای عربی ثابت است.

رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد: کشور از هر تلاش عربی برای احیای روابط عادی بین لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال می‌کند و متعهد به اجرای توافقنامه طائف، قطعنامه‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های اتحادیه عرب است.

در همین حال، سایت النشره نیز به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد که وزیر خارجه کویت حامل پیامی است که متشکل از ۱۵ بند است.

طبق این گزارش، اغلب این ۱۵ بند در رابطه با اصلاحات مورد نیاز برای انجام در لبنان است و در دو بند نیز به حزب‌الله لبنان، سلاح و نقش منطقه‌ای آن پرداخته شده است.

النشره همچنین نوشت که در این پیام مقامات لبنان به پذیرش این پیشنهادات در اراضی حمایت عربی و بین‌المللی از لبنان برای خروج از بحران اقتصادی و سیاسی آن تشویق شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر خارجه کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه