Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:32:40 GMT

پیش‌شرط جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۵۳۷

پیش‌شرط جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد تا زمانی که تهران چهار شهروند آمریکایی را آزاد نکند واشنگتن هیچ اقدامی برای احیای برجام نخواهد کرد.

 رابرت مالی گفت: درست است که این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای در حالی که چهار شهروند آمریکایی در ایران زندانی هستند برای مقامات ما کمی دور از ذهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، نماینده آمریکا در امور ایران در ادامه مدعی شد که واشنگتن به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با ایران در مورد آزادی این چهار شهروند آمریکایی است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که پیشتر اعلام کرده بود موضوع چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران ارتباطی با مسئله مذاکرات هسته‌ای ندارد در بخش دیگری از اظهاراتش گفت با «بری روزن» دیپلمات سابق آمریکایی که در محل انجام مذاکرات هسته‌ای در وین برای آزادی زندانیان آمریکایی دست به اعتصاب غذا زده، صحبت کرده و به او اطمینان داده که هیچ توافقی با ایران پیش از آزادی شهروندان آمریکایی صورت نخواهد گرفت.

چهار شهروند آمریکایی که در ایران زندانی هستند پیشتر به دلیل جاسوسی برای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

این روز‌ها و در جریان گفتگو‌های هسته‌ای با اعضای ۴+۱ و ضمن انتشار اخباری مبنی بر نزدیک شدن به توافق در این دوره از مذاکرات، آمریکا به هر وسیله ممکن به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر رسیدن به توافق است.

ادعای مقامات آمریکایی درخصوص تلاش برای آزادی جاسوسان این کشور در حالی صورت می‌گیرد که دو سال پیش محمد جواد ظریف، وزیر خارجه وقت ایران خواستار تبادل زندانیان با آمریکا شده بود اما دولت ترامپ مانع این کار شد.

هم‌اکنون شهروندان ایرانی زیادی در آمریکا تنها به بهانه دور زدن تحریم‌های غیرقانونی این کشور علیه ایران زندانی هستند. این در حالی است که شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران متهم به جاسوسی و جرائم امنیتی هستند./باشگاه خبرنگاران

 

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام آزادی شهروندان آمریکایی پیش شرط جدید آمریکا چهار شهروند آمریکایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ذهن آمریکااندیش
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است