Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:38:11 GMT

لرستان قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۷۰۶

لرستان قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: فاز اول مزرعه ۵۰ تنی پرورش ماهیان خاویاری شرکت کشت و صنعت فجر صفا استان راه‌اندازی شد.

کیارش بیرانوند بیان کرد: به دنبال افزایش این مزرعه به ظرفیت ۵۰۰ تن هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ سه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت ۵۰۰۰ تن تولید گوشت خاویار در شهرستان‌های رومشکان،  کوهدشت و پلدختر راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرانوند افزود: با توجه به ظرفیتی که استان در تولید ماهیان سردابی دارد و همچنان که به عنوان استان برتر در بین استان‌های غیرساحلی شناخته می‌شود طی سال‌های آتی لرستان، قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

گفتنی است فاز اول این مزرعه با حضور دکتر سیروس ابراهیمی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری لرستان، دکتر اسفندیار حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات و پیمان جناب مدیرکل امور سرمایه گذاری استانداری آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیرانوند پلدختر لرستان سازمان جهاد کشاورزی ماهیان خاویاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود