Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه روز یکشنبه در آئین تکریم و و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه با استعداد بخش کشاورزی استان زنجان از جنبه‌های مختلف قابل بیان است، گفت: هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی زنجان رتبه خوبی در بحث صنایع غذایی دارد و برای مثال زردآلودی ماهنشان در بحث استفاده از کود و سم در رده پایینی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نرم جهانی منتشر شده از سوی فائو در باره استفاده از کود و سم، گفت: بر اساس آمار منتشره کشور ایران از نرم جهانی و زنجان هم از نرم کشوری پایین‌تر است.

تاراسی با بیان اینکه درخواست داریم زنجان در کارگاه‌های علمی کشاورزی فعال ظاهراً شود، تصریح کرد: جلسات قرارگاه امنیت غذایی بطور مستمر با مشارکت همه دستگاه‌های دخیل و با محوریت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در جلسه امنیت غذایی مقرر کردیم که جمعه بازار باید برقرار شود، تصریح کرد: همچنین قرار شد که خودروهای سیار فروش میوه نباید دایر شود.

تاراسی با اشاره به برخی از وظایف محوله به جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح یاوران تولید نیز از دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی است که مصوبات خوبی داشته است.

وی به بحث همکاری با مراکز علمی پژوهشی زنجان هم تأکید کرد و گفت: قطعاً مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نیز به دستاوردهای خوبی در مباحث علمی به دست خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) گفت: زندگی‌هایی که ما داریم، تقسیم‌بندی شده است، یعنی یک نوع زندگی گیاهی است.

حجت الاسلام حسینی افزود: دومین بحثی که مطرح است، زندگی عرفانی است و یک عده نیز برای آخرت زندگی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: یکی از زندگی‌ها زندگی طیب و پاک است که این نوع زندگی مگر باعفت و پاک‌دامنی میسر نمی‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه پنج راه برای رسیدن به حیات طیبه وجود دارد، گفت: علمای هر علمی احیاکنندگان قلوب هستند.

وی با بیان اینکه یاد گرفتن علم بر هر شخصی واجب و لازم است، افزود: کلمه علم ۷۷۹ بار در قرآن تکرار شده است و آن چیزی که بر سر انسان آمده از جهل نشأت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با تأکید بر لزوم بحث تحقیقات در سازمان جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات و تحقیقات خوبی در این سازمان باشیم.

کد خبر 5407338

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان مراسم تودیع و معارفه بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه سیل کرمان آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها جهاد کشاورزی استان زنجان جهاد کشاورزی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی