Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:10:55 GMT

رنگ زرد کرونایی به مازندران بازگشت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۸۷۷

رنگ زرد کرونایی به مازندران بازگشت

به گزارش ایرنا، براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امرو دوشنبه اعلام شد ، شهرستان عباس آباد در غرب مازندران لباس زرد کرونایی پوشیده است ولی رنگ ۲۱ شهرستان دیگر استان همچنان آبی است.

نقشه رنگ بندی سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است.رنگ زرد به معنای خطر متوسط کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

تمام شهرستان های مازندران پیش از این به مدت دو هفته در محدوده کم خطر کرونایی قرار داشت و سراسر استان رنگ آبی کرونایی به خود گرفته بود.

روند افزایشی شیوع اومیکرون

بازگشت رنگ زرد کرونایی به مازندران حتی در حد یک شهرستان از این جهت زنگ خطر به حساب می آید که در حال حاضر سویه اومیکرون که از ضریب سرایت بسیار بالایی برخوردار است در حال شیوع است. این سویه به گفته کارشناسان بهداشت و درمان با چنان سرعتی قادر به پیشروی است که می تواند در استانی مانند مازندران طی یک هفته تمامی شهرستان را به رنگ قرمز برساند.

مسوولان بهداشت  ودرمان مازندران هم این موضوع را تایید می کنند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا هشدار می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به دلیل احتمال و یا ابتلای شهروندان به کرونا خبر داد و گفت : متاسفانه روند شیوع اومیکرون در استان در حال افزایش است که باید با دعوت از مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق بموقع واکسن، از شیوع افسارگسیخته اومیکرون در مازندران جلوگیری کرد.

دکتر قاسم اویس افزود : یافته‌های علمی نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از افرادی که در مازندران به ویروس اومیکرون مبتلا شده اند، نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام نکرده اند و ۳۰ درصد دیگر از مبتلایان هم تنها دو هفته از تزریق دز سوم واکسن کرونا آنها گذشته بود.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از گسترش سویه اومیکرون  برای مراجعه جهت تزریق دز سوم واکسن کرونا پس از زمان تعیین شده سه ماهه پس از دز دوم  اقدام کنند. 

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۵بیمار جدید به ۲۶۴ نفر رسید که از این تعداد ۷۵بیمار بدحال  در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند. در طی شبانه روز گذشته بیمار فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران واکسن عباس آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران واکسن ویروس کرونا مازندران واکسن عباس آباد تزریق دز سوم واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!