Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:35:57 GMT

۶۱۸ مسافر در راه مانده در قروه اسکان داده شدند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۹۴۴

۶۱۸ مسافر در راه مانده در قروه اسکان داده شدند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قروه شامگاه یکشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و نواقص موجود با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه علیرضا عبدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه با تقدیر از پلیس راهنمایی و رانندگی و هلال احمر و انتقاد از عملکرد شهرداری در این ایام بحرانی اظهار کرد: در بحران باید به موقع عمل کرد و نباید اجازه داد تا شرایط حاد شود در نتیجه شهرداری به موقع به نمک پاشی و برف روبی اقدام نکرد، عملکرد خوبی را از خود نشان نداده، ضعیف عمل کرده و باعث نارضایتی شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به مشکل امدادرسانی به بیمار قلبی در روستای «قاملو» اشاره کرد و گفت: اصلی ترین مشکل در خدمت رسانی به بیمار قلبی روستای «قاملو» در ناهماهنگی میان مجموعه درمانی با مسئولان خدمات رسان از جمله راهداری بوده است.

عبدی افزود: عوامل فوریت‌ها در هنگام رخداد مشکل به جای اینکه با راهداری شهرستان تماس بگیرند با راهداری استان تماس می‌گیرند و همین مشکل را حاد کرده است در حالی که باید به مسئولان شهرستان اعم از بخشدار یا فرماندار و مابقی اطلاع می‌دادند تا اقدامات لازم صورت گیرد و این معطلی پیش نیاید.

وی تأکید کرد: هنگام مواجه شدن با چنین مواردی حتماً به مسئولان شهرستان اطلاع رسانی شود تا پیگیری بهتر و به موقع صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دهیاران مسئول بحران در روستای خودشان هستند و به آنان ابلاغ داده شده که با بخشداران مدام ارتباط بگیرند و هر دهیاری موظف است از روستای خود مراقبت کند و مسائل حیاتی را بررسی و پیگیری کند.

در این نشست شهردار قروه به دفاع از عملکرد خود پرداخت و گفت: فصل زمستان است و بروز این مشکلات طبیعی بوده و باید همشهریان شرایط را درک کنند و تا جای ممکن از منزل بیرون نیایند.

خسرو عزتی ضعف مدیریتی خود را اینگونه پوشش داد که دستگاه‌های گریدر، بزرگ هستند و نمی‌تواند کوچه‌ها و معابر را به خوبی برف روبی کنند.

وی همچنین از تشکیل تیمی برای قطع درختان آسیب دیده از برف خبر داد.

عزتی همچنین در این جلسه از ارسال یک دستگاه گریدر شهرداری قروه برای شهرداری سنندج خبر داد که پس از مطرح کردن این موضوع رئیس شورای شهر، فرماندار و معاون سیاسی فرماندار به شدت از اقدام شهردار انتقاد کردند.

یحیی رستمی رئیس شورای شهر قروه به شهردار اخطار داد و گفت: گریدر را بدون اجازه و بدون هماهنگی با شورا فرستاده اید و این کار درست نیست آن هم وقتی خودمان در شهر به گریدر نیاز داریم و باید سریعاً به شهرستان برگردانده شود.

وی افزود: شهرداری برای رفع مشکلات خود نیاز به اجاره گریدر دارد و باید از بیت المال هزینه اجاره دستگاه گریدر را بپردازد لذا این چنین خطاها نباید تکرار شود.

رستمی با اشاره به سخنان معاون امنیتی سیاسی فرماندار افزود: قبول داریم در این ایام شهرداری واقعاً ضعیف عمل کرده است و به موقع عملیات برف روبی و نمک پاشی را انجام نداده است اما نسبت به عدم دعوت شورای شهر در جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان اعتراض داریم.

حسین الماسی فرماندار قروه در پاسخ به سخنان رستمی واکنش نشان داد و افزود: ستاد مدیریت بحران از قبل تشکیل شده و گاهی اوقات هم به صورت اضطراری تشکیل می‌شود.

وی افزود: اطلاع رسانی و هماهنگی با همه نهادها صورت گرفته و باید بهتر شود و تمامی این نشست‌ها برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت است.

فرماندار قروه اعلام کرد: از زمان بارش برف در شهرستان قروه تعداد ۶۱۸ مسافر در راه مانده که شامل ۴۵ دستگاه اتوبوس و خودروی شخصی بودند در قروه اسکان داده شدند.

وی افزود: این تعداد مسافر در دو روز در مساجد قروه اسکان داده شدند که در سری اول شامگاه دوشنبه تعداد ۱۴ دستگاه اتوبوس و تعدادی هم خودروی شخصی با ۲۵۲ مسافر در سه مسجد شهرستان اسکان داده شدند.

الماسی خاطرنشان کرد: سری دوم این اسکان شامگاه چهارشنبه بود که ۲۱ دستگاه با تعداد ۳۶۶ مسافر در سه مسجد شهر اسکان و مورد پذیرایی قرار گرفتند و تمامی مسافران تا زمانی که از بازگشایی راه اطمینان حاصل نشد در مساجد حضور داشتند و به محض امکان تردد به مقصد خود حرکت کردند.

وی افزود: به دلیل اینکه قروه دروازه ورودی استان کردستان از پایتخت به شمار می‌آید در نتیجه بیشترین درگیری در بحث اسکان ضروری مسافران در راه مانده در استان مختص به این شهرستان است.

کد خبر 5407430

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه فرمانداری قروه بارش برف برف و یخبندان بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه سیل کرمان آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها اسکان داده شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر

فرماندار شهرستان پیرانشهر گفت: طی سال ۱۴۰۲ برای حوزه شهرداری پیرانشهر ۴۶ میلیارد تومان و شهر لاجان نیز ۱۱ میلیارد تومان کمک از سوی دولت پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خضر کاک‌درویشی در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: از شروع دولت سیزدهم ۲۸ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های شهرستان پیرانشهر واریز شده است.

وی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به حساب روستاهای فاقد دهیاری واریز شده که در جهت توسعه و عمران و آبادانی روستاها صرف شده است.

فرماندار پیرانشهر گفت: افزایش بودجه سه برابری تخصیص پیدا کرده به دهیاری‌های شهرستان طی شروع دولت سیزدهم نشان از توجه ویژه دولت به توسعه روستاهاست.

کاک‌درویشی همچنین میزان واریزی از محل کمک دولت را در سطح شهر پیرانشهر طی سال ۱۴۰۲ برای حوزه شهرداری ۴۶ میلیارد تومان و شهر لاجان را نیز ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان و شوراهای شهر و روستا نیز به بیان مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات شهر و روستا پرداختند.

کد خبر 750013

دیگر خبرها

  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر