Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ضروری در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌ها را در خصوص وضعیت آب همدان چنین مطرح کرد: اولویت شرکت آب منطقه‌ای و اولویت استان همدان پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان است، پروژه‌ای که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۸۳ مصوب و مطالعات آن تا سال ۱۳۸۶ به طول کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، گفت: این پروژه به دلیل مشکلات و مسائل مالی ای که وجود داشته تاکنون به نتیجه نرسیده است و پس از انتخاب آیت الله رئیسی به سمت ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید، بحث تأمین آب در کشور در اولویت قرار گرفت و در نهایت، در مهرماه سال جاری، شاهد حضور مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو در همدان بودیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان به بازدید وزیر نیرو از پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو طی این بازدید دستور داد که با توجه به وضعیت خشکسالی که امسال شاهد آن هستیم و در سال آینده با آن روبرو خواهیم بود، این پروژه پیگیری و ان شاالله برای تابستان، مردم شهر همدان بتوانند از آب سد تالوار برای شرب استفاده کنند.

ضروری ادامه داد: در این راستا و بر اساس دستور استاندار همدان با هماهنگی‌های صورت گرفته وارد کار شدیم و جلسه‌ای با مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو برگزار شد و به اهمیت پیگیری طرح تالوار تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: مهندس محرابیان طی این دیدار، قول دادند که ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری در اختیار پروژه قرار بگیرد.

ضروری یادآور شد: در همان جلسه با مدیرعامل شرکت مذکور و فرمانده هلدینگ قرارگاه خاتم الانبیا صحبت و بر این موضوع تاکید شد تا اعتبارات استانی در این زمینه افزایش و کار به انجام برسد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم انجام و پیگیری‌های مربوطه نیز در دست انجام است؛ بدین سان با شرکت مشاور مربوطه جلسه‌ای برگزار شد و هماهنگی‌های لازم برای آغاز پرقدرت کار، به انجام رسید.

ضروری با اشاره به اینکه در ادامه نیز پیگیری‌هایی را نیز با مهندس جانباز؛ مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مهندس جوانبخت؛ معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ترتیب داده ایم، گفت: ملاقاتی نیز با مدیرعامل شرکت مشاور این پروژه نیز خواهیم داشت تا بتوانیم هماهنگی‌های اولیه را به انجام برسانیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: با همکاری‌های صورت گرفته در شرکت آب منطقه‌ای همدان و پیگیری‌های مسئولین ارشد استان همدان، امیدواریم که برنامه زمانبندی این پروژه به نحوی باشد که برای تابستان بتوانیم پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

این مقام مسئول یاد آور شد: به منظور اجرایی کردن دستور مقام وزارت نیرو جلساتی با مدیرعامل هلدینگ نیرو از مجموعه قرارگاه و مدیرعامل مهاب قدس برگزار و نحوه اجرای طرح مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

کد خبر 5407434

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان شرکت آب منطقه ای همدان آبرسانی بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه سیل کرمان آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها شرکت آب منطقه ای پروژه انتقال آب مدیرعامل شرکت سد تالوار وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران