Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت:جمعیتی قریب به ۶ تا ۸ میلیون نفر فاقد بیمه هستند، این افراد با یک کد ملی بیمه می‌شوند.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: مهدی رضایی درباره برقراری پوشش بیمه‌ای برای حاشیه‌نشینان شهرها، گفت: حدود ۲۰۲۰ منطقه در کشور تحت عنوان حاشیه شهر‌ها شناسایی کردیم که این مناطق کم برخوردار بوده و دارای محدودیت‌های نسبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خدمات مهم مورد نظر برای این افراد، حوزه سلامت است که گام اول دستیابی راحت به خدمات با بیمه کردن افراد محقق می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: علی‌رغم اینکه در قوانین بالا دستی تمهیداتی اندیشیده شده بود که این افراد می‌توانستند خود را بیمه کنند، اما متاسفانه از خدمات استفاده نکرده بودند. یکی از ویژگی‌های این طرح در این است که ما به صورت فعال به مناطق می‌رویم و افراد فاقد بیمه را با کمک سایر دستگاه‌های اجتماعی یا امدادرسان شناسایی می‌کنیم و در همان محل افراد را تحت پوشش بیمه می‌بریم.

او ادامه داد: در گام دوم با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برای این افراد در آن نقطه حاشیه‌ای پزشک محله و پزشک خانواده تعیین می‌کنیم تا بتوانند حداقلِ خدمات را دریافت کنند و سپس بتوانند با ارجاع پزشک خانواده در سطوح بعدی هم خدمت دریافت کنند.

رضایی، تاکید کرد: این طرح کشوری است و در محلات کم برخوردار اجرایی می‌شود. در پایتخت نیز ۲۴۳ محله کم برخوردار برای برقراری پوشش بیمه افراد درنظر گرفته شده است. از جمعیت افراد بیمه نشده کشور آمار متفاوتی ارائه می‌شود؛ پیش‌بینی ما این است که بین ۶ تا ۸ میلیون نفرِ فاقد بیمه، جزو همین جمعیت حاشیه نشین شهر‌ها باشند.

او ادامه داد: این افراد هم مانند سایر بیمه‌شدگان با داشتن یک کد ملی بیمه می‌شوند. اتباع رسمی نیز با داشتن شماره‌ای که وزارت کشور در اختیارشان گذاشته است مشمول برقراری بیمه رایگان خواهند بود. طرح مورد نظر با همکاری وزارت کشور و استانداری‌ها صورت می‌گیرد و هر فردی که از سوی وزارت کشور به رسمیت شناخته شود، بیمه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد مشمول در طرح کاملا رایگان بیمه خواهند شد، اظهار کرد: همچنین این افراد بر اساس قواعد بیمه پایه فرانشیز پرداخت می‌کنند یعنی در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد ملزم به پرداخت فرانشیز هستند.

بیشتر بخوانید: اجرای ۹۳ درصدی نسخه الکترونیک بیمه سلامت در دوم دی ماه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بیمه بیمه سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه بیمه سلامت بیمه سلامت فاقد بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد