Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عابد ملکی صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی مواق ع اضطرار آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، مبنی بر استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها، مصوبات تا پایان روز چهارشنبه مورخ ششم بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار تهران در خصوص مصوبات گفت: جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جلوگیری از تردد همه موتور سیکلت ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی توسط پلیس راهور تهران بزرگ، جلوگیری از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیونداران شهر تهران توسط پلیس راهور از جمله محدودیت‌های این مصوبات است.

ملکی در ادامه افزود: همچنین مقرر شد شهرداران استان، نسبت به جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، اقدام نمایند و پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.

وی عنوان داشت: شهرداری تهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، اقدام کنند و ممنوعیت مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: همچنین مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط‌های باز، خودداری شودو سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور گروه‌های حساس از جمله افراد سالخورده، کودکان، بیماران و… در فضای باز و کاهش مصرف انرژی و نظایر آن، اقدام کنند.

ملکی اظهار داشت: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، توصیه شد همچنین مقرر است که شرکت گاز استان، نسبت به تداو م تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

وی گفت: شهرداران استان، به منظور جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند و با توجه به تداوم پسماند سوزی‌ها در شهر تهران مخصوصاً خلازیر در منطقه ۱۹، استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مراتب ر ا با مد نظر قرار دادن شرایط اضطرار آلودگی هوا، از طریق شهرداری تهران پیگیری نمایند و تولید، خرید و فروش (واحدهای تولید بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت، تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری، تعطیل شوند و شهرداری تهران نسبت به تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح تفکیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا، اقدام نماید.

کد خبر 5407532

منبع: مهر

کلیدواژه: عابد ملکی استانداری تهران آلودگی هوا بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه برف روبی سیل کرمان آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها شرایط اضطرار آلودگی هوا اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (جمعه) با قرار گرفتن روی شاخص ۶۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در ساعت منتهی به ۸:۰۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۶۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۹۳ و خرازی با شاخص ۵۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۲۶ ناسالم (نارنجی)،

انقلاب با شاخص ۵۸، رهنان با شاخص ۷۰، زینبیه با شاخص ۵۳، کاوه با شاخص ۵۶، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۵۳، فیض با شاخص ۸۲، کردآباد با شاخص ۵۴، میرزاطاهر با شاخص ۴۷، ولدان با شاخص ۵۸ در وضعیت هوای سالم (زرد)، پارک زمزم با شاخص ۴۳، سپاهان شهر با شاخص ۳۴، فرشادی با شاخص ۳۲ پاک (سبز) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های زرین‌شهر، قهجاورستان، سجزی، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا در موقعیت زرین شهر با شاخص ۱۰۶، سجزی با شاخص ۱۰۶ و شاهین شهر با شاخص ۱۲۴ ناسالم (نارنجی)، قهجاورستان با شاخص ۶۷، کاشان با شاخص ۶۰، مبارکه با شاخص ۵۳، سجزی با شاخص ۶۲ و خمینی‌شهر با شاخص ۶۵، شاهین‌شهر با شاخص ۲۳ و نجف‌آباد با شاخص ۵۸ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 750249

دیگر خبرها

  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق