Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:19:03 GMT

جایگاه زن در اسلام یک نگاه منحصر به فرد است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۶۴۱۲

به گزارش خبرنگار مهر همایش بانوی خردمند به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت روز زن و مقام مادر صبح امروز دوشنبه ۴ بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش تهران با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها به نگاه اسلام به زنان پرداخت و گفت: جایگاه زن در اسلام یک نگاه منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک جایگاه قابل احترام و ویژه ای است که بر اساس ویژگی‌های یک زن است و به او امنیت می‌دهد. امروز افتخار ماست که به تأسی از حضرت زهرا با مجاهدت در جامعه حضور مؤثری دارند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا با تربیت پیامبر اکرم انحرافات جامعه را به درستی تشخیص دادند؛ اظهار کرد: حضور هوشمندانه و آگاهانه آن حضرت اتفاق مبارکی است زیرا در نظام جمهوری اسلامی هم به تاسی از آن حضرت، زنان در حوزه اجتماع و مباحث فردی و خانواده ورود کردند.
کریمیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما در آستانه تمدن نوین اسلامی هستیم. مقام معظم رهبری به خوبی مسیر را برای ما روشن کرده اند. در بیانیه به طور مشخص جایگاه زن مشخص شده است. زنان باید با حقوق فردی و اجتماعی مسئولیت‌های خود آشنا باشد. زن در جامعه تمدن ساز و پیش برنده تعیین شده است‌.

کریمیان با بیان اینکه امروز باید بیش از پیش به بنیان خانواده توجه کنیم، گفت: دشمنان با هدف ضربه زدن به بنیان خانواده تلاش خود را هر روز می‌کنند. این ما هستیم که موظف به تحکیم بنیان خانواده هستیم.

کد خبر 5407580

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری زنان دین اسلام علیرضا کریمیان شهرداری تهران شورای شهر تهران پلیس راهور روز مادر خط ویژه هوای پاک آتش سوزی آلودگی هوا آتش نشانی گردشگری ساختمان پلاسکو روز زن زلزله کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان

به گزارش جام جم آنلاین،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، این حالت به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد وشکستگی ناشی از آن از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می کند.
 دکتر مهدی زنگنه، افزود: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه شهرستان زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است