Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:17:19 GMT

مراسم نکوداشت مهدی صباغی در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۶۵۴۷

مراسم نکوداشت مهدی صباغی در مشهد برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی مراسم نکوداشت مهدی صباغی، بازیگر پیشکسوت مشهدی، با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان و در غیاب مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما هویزه مشهد برگزار شد.

محمد خزائی، رئیس سازمان سینمایی کشور، در پیامی به مراسم نکوداشت مهدی صباغی که شامگاه، سوم بهمن ماه، در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سینمای ایران در سال‌های بعد از انقلاب بازیگران توانمند زیادی را به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمایی که گاه نامهربان بوده و تمام خاطرات را در چمدانی گذاشته و در مسیر تند قطار بی‌بدیلش مسافرانی را جا گذاشته‌ است، اما یاد آن‌هایی که با هنر خود این مسیر را هموار کرده‌اند از یادمان نخواهد رفت. سینما نسل به نسل هنرمند آفریده و ورق به ورق به تجربه گذشتگان اضافه کرده و این افسوس را همیشه برای ما به جا خواهد گذاشت که چرا از برهه‌ای به بعد از هنر این هنرمندان بهره نبرده‌ایم.

وی افزود: مهدی صباغی بازیگری است که سال‌های متمادی، مردم این سرزمین از کلمه به کلمه‌ دیالوگ‌هایش خاطره دارند. از «سایه خیال» تا «کافه ستاره»، از «گل یخ» تا «صورتی»، همه و همه فیلم‌هایی هستند که این بازیگر در آن‌ها برای مردم این مرز و بوم خاطره‌سازی کرده است و حال همان نقطه‌ای است که باید بعد از سال‌ها عرق از جبین او بزدائیم و به پاس تمام روزهایی که در گرما و سرما برای فرهنگ و هنر این سرزمین زحمت کشیده قدردانی کنیم.

محمدرضا فرهادی‌نیا، دبیر انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد در ادامه این مراسم تصریح کرد: انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد قصد دارد که برنامه‌های دورهمی مختلفی برگزار کند تا فیلم‌های سینماگران مشهدی را کنار یکدیگر تماشا کنیم و قطعاً این نشست‌ها باعث ارتقاء سطح کیفی و کمی سینمای مشهد خواهد شد. این انجمن فرصتی را فراهم آورد که امروز کنار یکدیگر جمع شویم و حضور آقای صباغی آنقدر باعث خیر و برکت در این شهر شد که این جلسه دومین دورهمی هنرمندان در کمتر از یک هفته است. او آنقدر روح پاک و نیت خالصی دارد که هنرمندان توانستند به بهانه او دور یکدیگر جمع شوند. 

وی ادامه داد: خوشحال هستم که آقای محمد خزائی، رئیس سازمان سینمایی کشور پیامی برای این برنامه ارسال کرده‌ و آقای فریدون جیرانی پوستر برنامه را استوری کرده‌ است که نشان می‌دهد برگزاری این برنامه ساده و دورهمی ما چه بازتابی داشته است. همچنین هنرمندان مختلفی از اقصی نقاط کشور علاقه داشتند که امروز در این برنامه حضور داشته باشند تا از زحمات استاد صباغی تشکر و قدردانی کنند.

مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: ما که نسل جوان هستیم فضای سینمای مشهد را با استاد صباغی شناختیم. ان‌شاءالله که ایشان به زودی سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند تا آثار بیشتری از ایشان را به تماشا بنشینیم. در حوزه هنری خراسان رضوی دیواری وجود دارد که عکس تعدادی از هنرمندان مشهد بر دیوار آن نقش بسته است و عکس استاد صباغی از امروز به این دیوار اضافه شد تا یاد و خاطره ایشان را گرامی بداریم.

مجید طهوریان عسگری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه عنوان کرد: وظیفه بود به نوبه خود، به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری خدمت جامعه هنر برسم و از سال‌ها رنج و زحمت استاد صباغی تشکر کنم و آرزوی سلامتی برای ایشان دارم. سینما شایستگی تقدیر از ایشان را به اندازه کافی نداشت و می‌توانستیم در مجموعه تالار شهر مشهد نیز میزبان این مراسم باشیم. ضمن تشکر از حوزه هنری خراسان رضوی که چراغ اول را روشن کرده است، می‌توانیم در تالار شهر و فضاهایی که در اختیار مدیریت شهری است در برنامه‌های آینده هنر شهر در خدمت هنرمندان و پیشکسوتان خواهیم بود.

مهدی صباغی نیز ضمن تشکر از حضور مسئولان و هنرمندان در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: کوچک همه شما هستم که زحمت کشیدید و پای محبت‌آمیز خود را بر سر من گذاشته‌اید. هرکس برای خویش پناهی گزیده است/ ما در پناه قائم آل محمدیم. من کوچک‌تر از آن هستم که برای من بزرگداشت برگزار کنید. از همه افرادی که محبت کردند و این جشن را برپا کرده‌اند تشکر می‌کنم و با خضوع و فروتنی می‌گویم که دوستتان دارم‌. عرضه من به شما محبت درونی من است و ان‌شالله شاد و سلامت باشید و هیچوقت یک اپسیلون قدرتی شما کم نشود. از آن‌هایی که به من چیزی یاد دادند تشکر می‌کنم، نه برای درجات و نه برای یک قران پول چراکه خداروشکر نیازمند هیچ فرد، موسسه و اداره‌ای نیستم بلکه هرکس کاری انجام داده لطف داشته است. می‌خواهم از سویدای دل صحبت کنم، اما نمی‌توانم چون که سرم درد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مهدی صباغی بازیگر سینما سینما هویزه مشهد سینما مشهد خراسان رضوي خراسان رضوی مهدی صباغی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود