Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:01:52 GMT

اعزام هزاران نظامی آمریکایی به اروپا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۶۸۹۸

در بحبوحه تنش‌های اخیر غرب و روسیه، رسانه آمریکایی خبر داد که رئیس‌جمهور این کشور در صدد است هزاران نظامی به همراه کشتی‌های جنگی و هواپیمای نظامی در شرق اروپا و بالتیک مستقر کند. ناطقان:  در بحبوحه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و تلاش ایالات متحده برای مقابله با مسکو از طریق حمایت نظامی از «کی‌یف»، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در صدد استقرار هزاران نظامی و کشتی‌های جنگی و هواپیما برای همپیمانان ناتو خود در شرق اروپا و بالتیک مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گمانه‌زنی درباره تدارک جو بایدن برای تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا و حوزه دریای بالتیک در حالی صورت می‌گیرد که مسکو در خصوص اقدامات غرب به ویژه واشنگتن در تحریک تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه هشدار داده بود.

طبق این گزارش، مقام‌های ارشد پنتاگون در جلسه روز شنبه هفته جاری خود با بایدن در مریلند، چندین گزینه را برای نزدیک کردن تجهیزات نظامی آمریکا به مناطق همجوار مرز روسیه پیشنهاد دادند که این گزینه‌ها شامل ارسال یک تا پنج هزار نظامی آمریکایی به کشورهای منطقه شرق اروپا می‌شود.

مقام‌های دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود تصریح کردند که بایدن طی روزهای آینده درباره این گزینه‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

طی روزهای اخیر، کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا فشارها به روسیه را از طریق اتهام‌زنی به این کشور تشدید کرده‌اند به طوریکه روز شنبه هفته جاری، بریتانیا مسکو را به تلاش برای انتصاب یک رهبر طرفدار روس در اوکراین متهم کرد که روسیه در پاسخ این اتهامات را بی‌اساس خواند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته (یکشنبه) از طرف دیگر در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» گفت: «حتی زمانیکه درگیر دیپلماسی هستیم، تمرکز ما بر تقویت دفاع و ایجاد بازدارندگی است. در صورتیکه روسیه همچنان اقدامات تهاجمی مرتکب شود، ناتو به شکل قابل توجهی، تقویت خواهد شد».

بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ‌یک از تهدیدات غرب به استفاده از گزینه نظامر علیه روسیه که شامل استقرار نظامیان آمریکایی در اوکراین می‌شود، محقق نشده و بایدن به صراحت گفته است که پس از خروج دردناک از افغانستان پس از یک جنگ ۲۰ ساله، از ورود به یک درگیری دیگر بیزار است.

مقامات دولت بایدن می‌گویند که استقرار هزاران نیروی آمریکایی در جناح شرقی ناتو که شامل استونی، لتونی و لیتوانی می‌شود، دقیقاً سناریویی است که «ولادیمیر پوتین» خواهان اجتناب از آن است زیرا اتحاد نظامی غرب را بیش از پیش به مرز روسیه نزدیک می‌کند.

دولت بایدن در حالی به دنبال استقرار هزاران نظامی و تجهیزات نظامی در شرق اروپا است که یک مسئول ارشد وزارت خارجه آمریکا شامگاه گذشته گفته است که تتنش‌ها در خصوص اوکراین قابل اجتناب است.

از ماه گذشته رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه به شدت چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌ منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.
منبع: فارس برچسب ها: نظامی ، ناطقان ، امریکا ، روسیه ، اروپا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نظامی ناطقان امریکا روسیه اروپا نظامی آمریکا هزاران نظامی شرق اروپا تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه