Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@20:42:14 GMT

حماس: شعار "مرگ بر آل سعود" بیانگر سیاست ما نیست

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۰۲۰

حماس: شعار 'مرگ بر آل سعود' بیانگر سیاست ما نیست

جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، دیروز با صدور بیانیه ای به تجمع اعتراض آمیز روز شنبه اعضا و حامیان جنبش جهاد اسلامی فلسطین واکنش نشان داد و اعلام کرد شعارهای مطرح شده در این تظاهرات علیه حکام آل سعود و امارات، بازتاب دهنده سیاست جنبش حماس نیست.


به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز شنبه هزاران نفر از حامیان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اعتراض به حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن، در نوار غزه تجمع کرده و علیه حاکمان آل سعود وامارات شعار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان با در دست داشتن پلاکاردهای تصاویر شهید "قاسم سلیمانی"، "سید حسن نصرالله" و "عبدالمالک حوثی" (رهبر جنبش انصارالله یمن) شعار" مرگ بر آل سعود" سر داده و خواستار توقف حملات هوایی " وحشیانه" عربستان و امارات به یمن شدند.


همچنین اعضا و هواداران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته (یکشنبه) با گرم کردن هشتگ" "#فلسطینی‌ها از حوثی‌ها حمایت می‌کنند" حمایت خود را از جنبش انصارالله یمن در برابر حملات هوایی ائتلاف به رهبری سعودی ابراز داشتند.


سردادن شعار علیه آل سعود اقدامی کم سابقه در فلسطین محسوب می شود؛ اما پس از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین با اسراییل، بخش عمده ای از افکار عمومی فلسطین که از جنبش مقاومت علیه اسراییل حمایت می کنند، نسبت به سیاست های دولت های عربی کرانه خلیج فارس تحت رهبری عربستان سعودی و تلاش برای عادی سازی روابط این کشورها با اسراییل، نگرانی داشته و از آنها انتقاد می کنند.


جنبش حماس اما دیروز(یکشنبه) با صدور بیانیه ای تلاش کرد موضع خود را جنبش جهاد اسلامی متمایز کند.


در بیانیه حماس آمده:" شعار دادن علیه کشورهای عربی و خلیج (فارس) در فلسطین، بیانگر موضع و سیاست ما نیست."

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنبش جهاد اسلامی آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم