Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شکرالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارات سیل در شهرستان های منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب در بخش های کشاورزی، منازل مسکونی، دام ها، راه، آب و زیرساخت ها بیش از سایر موارد بوده است.

وی بیشترین حجم خسارات سیل در مناطق جنوب کرمان به شهرستان های رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان وارد شده است اظهار داشت: بیشترین حجم خسارات سیلاب جنوب در رودبار جنوب بخش زهکلوت گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیلاب در ۲ مرحله به جنوب کرمان خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: در سیلاب های اخیر شهر زهکلوت زیر آب رفت و خسارات زیادی در بخش های مختلف به این شهر وارد شد.

وی بیان کرد: پس از شهرستان رودبارجنوب بیشترین میزان خسارات به شهرستان منوجان وارد شد و در بخشی از شهرستان منوجان ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آب برد.

نماینده مردم شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج و رودبارجنوب در مجلس شورای اسلامی از حضور ریاست محترم جمهور، معاون اول، وزیر کشور و دیگر وزرا و مسئولان کشوری برای حضور در مناطق سیلزده تشکر کرد.

شکرالهی خواسته خود را از مسئولان کشوری، تحقق و عملیاتی شدن صورت جلسات سیلاب عنوان کرد و مهم ترین مطالبه مردم مناطق سیل زده را امهال تسهیلات کشاورزی به مدت ۲ سال، کمک های بلاعوض مالی در بخش مسکن و کشاورزی، ایجاد سیل بند، تامین دام دامداران این مناطق برشمرد.

وی تسریع در ایجاد زیرساخت های راه و آب را از دیگر مطالبات بحق مردم برشمرد و بر تسریع این فعالیت ها تاکید کرد. 

وی به فصل زمستان اشاره کرد و گفت: تحمل سرمای هوا برای اهالی مناطق سیل زده دشوار بود لذا از مسئولان تقاضا داریم هرچه سریعتر به ساکنان منازل سیل زده جنوب کرمان کمک بلاعوض داشته باشند. 

برچسب‌ها نماینده مجلس شورای اسلامی جیرفت سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی جیرفت سیل نماینده مجلس شورای اسلامی جیرفت سیل خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اداره کل هواشناسی و براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی با تداوم ناپایداری جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت به تناوب وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این شرایط جوی است.

براساس این هشدار هواشناسی، منطقه اثر سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های زیرکوه، بیرجند، خوسف، طبس، قاینات، نهبندان و درمیان است و فردا (جمعه) شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه خواهد بود.

لغزندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی بر اثر صاعقه و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت نیز وجود دارد.

پرهیز از استقرار و صعود به مناطق مرتفع، اتراق یا چرای دام در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری همچنین لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

همچنین روند تغییرات دما تا صبح فردا کاهشی است.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که اداره کل هواشناسی استان چهارم اردیبهشت در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرد.

بارش‌ شدید باران در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه سبب سیلاب و خسارت شد و عصر امروز نیز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان